قم در هفته ای که گذشت،
معارفه معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار، برگزاری جلسه تنظیم بازار و تاکید بر نظارت جدی بر وضعیت عرضه کالا ، افتتاح یک واحد صنعتی ، برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و حضور سفیر ژاپن درحرم مطهر حضرت معصومه (س) از رویدادهای هفته گذشته درقم است.
کد خبر: ۶۲۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم، جابجایی بخشداران خلجستان و مرکزی ، میزبانی مردم قم از پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، کنکور پر سروصدا در قم، خاموشی های بدون برنامه و اعتراض استاندار و دستگیری چهار باند سرقت از دیگر سرفصل های رویدادهای این استان در هفته گذشته می باشد.

به نفس نفس افتادن جریان برق در قم

درحالی که به نفس نفس افتادن جریان برق به دلیل افزایش مصرف و کاهش تولید ، بارها مناطق مختلف شهری دراین استان با مشکل مواجه کرده است ، مسئولان شرکت توانیر ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی، از افزایش مصرف برق در قم خبر دادند. اگر چه مسئولان شرکت توزیع برق با ارائه آمارهایی، افزایش برق مصرفی را عامل قطعی برق روزهای اخیر این استان می دانستند ولی این امر به دلیل عدم اطلاع رسانی درست اعتراض مردم را به همراه داشت.

انتقاد استاندار از خاموشی های بدون برنامه در قم

این درحالیست که خاموشی های بدون برنامه هفته گذشته ، انتقاد استاندار قم را نیز به همراه داشت بطوریکه سید مهدی صادقی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی؛ گفت: هرچند قطعی برق در برخی ساعت ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشد، اما باید اطلاع رسانی درست انجام شود و اینکه ندانیم قطعی برق چه ساعتی و در چه مناطقی خواهد بود، اصلا منطقی و قابل قبول نیست.

تحرک اقتصادی در قم

برگزاری پنج جلسه و همایش با موضوع اقتصادی از جمله جلسه تنظیم بازار، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستاد رفع موانع تولید و جلسه گفت و گوی بخش خصوصی در قم نشان از تحرک اقتصادی در این استان دارد.

افتتاح واحد صنعتی تولید کننده انواع بتن غیر مسلح از بتن سبک گازی هفته گذشته با حضور محمدرضا فیاض مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل، سید مهدی استاندار قم و برخی مسئولانی استانی در شهرک صنعتی محمود آباد قم و خبر محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در نشستی خبری که اعلام کرد که در سال جاری 25 واحد نیمه تمام صنعتی با اعتبار 73 میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم برای 400 تن در این استان به بهره برداری رسید، همگی نشانه های از رونق در صنعت قم است.

استاندار قم نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار قم با تشکر از اصناف و بازاریان این استان برای کمک به تامین مایحتاج مردم ، کنترل بازار و نظارت برکالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله مهمترین کارهایی دانست که باید دراین شرایط با جدیت دنبال شود. سید مهدی صادقی همچنین در سومین جلسه شورای اداری قم با تاکید بر پرهیز از مصارف غیر ضرور و مدیریت مصرف گفت: تغییر نگرش مدیران دستگاه های اجرایی در مدیریت مصرف موجب کاهش 30 تا 40 درصدی هزینه های کشور می شود. وی همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواستار تحرک بیشتر این ستاد و کارگروه های زیر مجموعه آن شد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در همایش صنعت و معدن قم با تاکید بر اینکه بخش تولید، اقتصاد کشور را نجات خواهد داد و اجازه نمی دهد دشمن در این جنگ اقتصادی به اهداف خود دست یابد گفت: ما در این جنگ اقتصادی مقابل دشمن مانند سربازی پرتوان عمل می کنیم و به پیروزی خواهیم رسید.

سه تغییر در مدیران قم

تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی استاندار و همچنین انتصاب بخشداران جدید بخش های مرکزی و خلجستان قم سه انتصاب هفته گذشته در قم بود. سید محمد رضا هاشمی به عنوان معاون جدید سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم، طی آیینی که روز دوشنبه با حضور استاندار این استان برگزار شد، معرفی و همچنین از 2 سال خدمات ارزنده احد جمالی معاون سابق سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم تقدیر به عمل آمد.استاندار قم روز چهارشنبه با صدور حکم هایی، سید داود حاج حسینی به عنوان بخشدار جدید مرکزی و احمد فرج اللهی به عنوان بخشدار جدید خلجستان منصوب کرد.

قم میزبان دو شهید مدافع حرم

در هفته ای که گذشت قم میزبان پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم بود، طلبه شهید محمدعباس زکی از تیپ زینبیون و شهید محمد ابراهیم رشید به عنوان بیست و یکمین شهید مدافع حرم قم که بر دستان مردم قدرشناس این استان تشییع و به خاک سپرده شدند. شهید رشید اهل روستای صرم قم بود که پیش از این بار‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه حضور یافته و سرانجام روز یکشنبه 10 تیرماه جاری در 32 سالگی در حین انجام ماموریت مستشاری در شهر تدمر سوریه به همرزمان شهیدش پیوست.

آزمون پر سر و صدا در قم

در حالی که هفت هزار و 953 تن از این استان روز جمعه 15 تیرماه در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی شرکت کردند، همچنان داوطلبان کنکور رشته تجربی یکی از حوزه های امتحانی قم که مجبور به تحویل برگه های خود 10 دقیقه زودتر از زمان تعیین شده برای کنکور سراسری از سوی مسئولان برگزاری آزمون شده بودند، در حال پیگیری اعتراض خود هستند.

با اشتباه برگزار کنندگان کنکور در دبیرستان هدایتی قم و اعلام پایان آزمون 10 دقیقه زودتر از موعد مقرر، داوطلبانی که در این مدرسه در آزمون سراسری شرکت کرده بودند، نتوانستند از همه زمان قانونی خود برای پاسخگویی به سئوالات استفاده نمایند که این موضوع مورد اعتراض دانش آموزان و خانواده های آنان شد. تعداد 268 هزار و 322 داوطلب زن و 159 هزار و 374 مرد در پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌ های اجرایی کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 18 هزار و 207 داوطلب پذیرفته خواهند شد.

اخبار فرهنگی؛ از دهه کرامت تا سردلبران

هفته گذشته نیز نشست ها و جلسات فرهنگی، حضور پررنگی در رویدادهای قم داشت. نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی سرّ دلبران با حضور کارگردان و عامل سریال و دیدار اعضای شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) از جمله برنامه های شاخص فرهنگی قم در هفته گذشته بود. در نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی سرّ دلبران، با حضور مسئولان حوزوی و عوامل تولید آن که در سالن اجتماعات دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، کارشناسان به نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت این مجموعه تلویزیونی پرداختند.

دهه کرامت که از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا سوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) ادامه می یابد، موجب شد تا علاوه بر افزایش فعالیت ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، دستگاه های اجرایی قم نیز آمادگی خود را برای انجام هر چه بیشتر ویژه برنامه های این هفته ارتقا دهند.

حضور سفیر ژاپن در قم

«هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور در حرم حضرت کریمه اهل بیت(ع) از این مکان مقدس بازدید کرد. وی که به همراه خانواده دقایقی در حرم مطهر حضور یافت ، هدف از سفر به قم را آشنایی بیشتر با این مکان مقدس عنوان کرد.

دستگیری چهار باند سارق

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم هفته گذشته از انهدام 4 باند سرقت منازل،خودرو و مغازه و دستگیری 21 سارق در سطح استان خبر داد که این افراد به بیش از 50 فقره سرقت اعتراف کردند همچنین رئیس پلیس آگاهی قم با اشاره به دستگیری سارقECU (کامپیوتر مرکزی) خودروهای سمند در این استان گفت: این سارق حرفه ای تاکنون به 8 فقره سرقت از خودروهای سمند اعتراف کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار