تجلیل از مقام شامخ شهید مدافع حرم محمد ابراهیم رشید، تشکیل میز خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت و حضور شخصیت های برجسته از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۶۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه قم که به امامت آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه و قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

** آیت الله سعیدی خطیب جمعه قم در خطبه های نماز جمعه با تجلیل از مقام شامخ شهید مدافع حرم محمد ابراهیم رشید از خادمان افتخاری نمازجمعه قم، شهادت وی را به مادر، همسر، فرزندان و همرزمان آن شهید سرافراز تبریک و تسلیت گفت. در نماز جمعه قم که با حضور تعدادی از اعضای خانواده این شهید مدافع حرم برگزار شد، بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در تجلیل از مقام این شهید قرائت گردید.
پیکر مطهر این شهید گرانقدر که روز یکشنبه 10 تیرماه جاری در حین انجام ماموریت مستشاری در شهر تدمر سوریه به شهادت رسیده بود، روز پنجشنبه 14 تیر با حضور اقشار مختلف مردم تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع و برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم منتقل شد.شهید رشید اهل روستای صرم قم بود که پیش از این بار‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه حضور یافته و سرانجام هفته گذشته در 32 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

** به مناسبت نامگذاری اول تیرماه به نام روز اصناف و دهم تیرماه به نام روز صنعت و معدن در تقویم رسمی کشور، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت قم سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مصلای قدس این شهر بود. وی با تاکید بر این که باید تمام ظرفیت های استان برای حمایت از بخش تولید به میدان بیایند گفت: با خرید کالای ایرانی باید زمینه را برای تثبیت و تشویق واحدهای صنعتی به منظور تامین کالای مورد نیاز کشور فراهم کرد.به همین مناسبت، میز خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه نماز جمعه این هفته قم برگزار شد و مسئولان این سازمان، پاسخگوی سئوالات و راهنمایی های نمازگزاران بودند.

** از جمله حواشی این هفته نماز جمعه قم، اطلاعیه اداره کل امور مالیاتی قم بود که توسط مجری به مناسبت 16 تیرماه روز مالیات قرائت شد. در این اطلاعیه ضمن تاکید بر اهمیت مالیات در توسعه و آبادی و خدمت رسانی از شهروندان، کسبه و بازاریان قم خواسته شد تا نسبت به پرداخت مالیات خود اهتمام کنند.

** حضور طلاب از کشور های مختلف دنیا و همچنین زائران و مسافرانی از مناطق مختلف کشور در نمازجمعه قم از جمله دیگر جلوه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار