کد خبر: ۶۲۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲ 07 July 2018

 به گزارش تابناک قم، یک سایت ضد انقلاب که در ماجرای اعتراضات دی ماه سال 96 مردم را به اقدام مسلحانه علیه کشور تشویق می کرد و با دروغ های خود، سعی در بحرانی نشان دادن اوضاع و شرایط کشور داشت، در 28 بهمن ماه سال 95 برای اولین بار، دروغ صدور گرین کارت برای برخی مسئولان ایرانی و آقازاده ها را منتشر کرد و نوشت: «یکی از اسناد محرمانه توافق هسته‌ای ایران با دولت «باراک اوباما»، اعطای گرین کارت به ۲۸۰۰ دارنده پاسپورت (ایرانی، عراقی و سوری) بوده است.»

هرچند دولت «دونالد ترامپ» تا قبل از بیان این مسأله توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیچ اظهار نظری پیرامون موضوع صدور گرین کارت برای 2500 ایرانی در دولت اوباما نداشت، این سایت ضد انقلاب دو سال پیش نوشته بود: «گفته می‌شود افشای اسنادی در رابطه با برجام، باعث شد تا دولت ترامپ دارندگان پاسپورت جمهوری اسلامی را از ورود به خاک آمریکا منع کند.»

ده روز پیش، حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور» نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روزنامه اعتماد، با تکرار ادعایی که دو سال پیش یک ضد انقلاب مطرح کرده بود، گفته بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت، به آقایان حال بدهد، به ٢٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این ٢٥٠٠ نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات امریکا می‌فروشند.»

ذوالنور که گویا هدفش مقابله با خارج نشینی برخی آقازاده ها بوده است، در تکرار چنین ادعایی ـ آن هم پیش از سفر مهم رئیس جمهور به اروپا ـ با بیان اینکه ممکن است از هر جریانی در میان این مسئولان حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید دقیقا اعلام شود که فرزندان کدام مسئول در آمریکا زندگی می‌کنند و تابعیت و اقامت گرفته‌اند. آن هم در شرایطی که حدود ٣٠ تا ٤٠ نفرشان مشغول تحصیل هستند و باقی این جمعیت با پول مردم حال‌شان را می‌کنند و با هزینه منافع ملی، از رانت استفاده می‌کنند. اینها باید روشن شود. نمی‌توان مردم را با کله‌معلق‌بازی و پشتک‌زدن قانع کرد. کسی که دل در گروی خارج دارد، نمی‌تواند منافع ملی را تأمین کند.

البته این ادعای نماینده قم در مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم عضویت دارد، با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما روبه رو شد و از طرفی دو تن دیگر از مقامات دولت سابق آمریکا نیز این موضوع را بلافاصله تکذیب کردند، اما به هر حال این تکذیب ها نیز مانع بهره برداری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور تند رو آمریکا از این مسأله نشد و او خیلی زود از این ادعا بهره گرفت.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، دولت قبلی کشورش را به اعطای ۲۵۰۰ شهروندی آمریکا به مقامات ایرانی متهم کرد و در توئیتی مدعی شد: «تازه مشخص شده که دولت باراک اوباما در جریان توافق وحشتناک هسته‌ای ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی - از جمله مقام‌های دولتی (ایران)- شهروندی آمریکا را داده است. این مسئله چقدر مهم (و بد) است؟»

در این فاصله، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علاوه بر تکذیب سخنان «مجتبی ذوالنور»، محتوای توئیت ترامپ درباره اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی و فرزندانشان را تکذیب کرد.

«حشمت الله فلاحت‌پیشه» در واکنش به توئیت «دونالد ترامپ» مبنی بر اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت و حق شهروندی آمریکا به مقامات ایرانی و فرزندانشان در جریان مذاکرات ۵+۱ گفت: «ترامپ بر اساس دروغ‌سازی‌ها سعی می‌‌کند، سیاست ضد ایرانی را پیش ببرد و متأسفانه برخی دروغ‌ها داخل ایران منتشر می‌شود.»

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: «تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها تنها کاری بود که در مورد دوتابعیتی‌ها در مجلس صورت گرفته و حدود ۱۰۰ نفررا شامل می‌شود و از این میان، حداکثر ۱۰ نفر از آنها تابعیت مضاعف آمریکایی داشتند که رقم ناچیزی در بین مدیران کشور است.»

وی با بیان اینکه ده نفر دارای تابعیت مضاعف آمریکایی قبل از برجام این تابعیت مضاعف را دریافت کردند، گفت: «آمار اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت و حق شهروندی به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات برجام کذب محض است و از طرح چنین مباحثی در شرایط کنونی متأسفیم.»

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: «ما به پاک دستی دیپلمات های ایرانی ایمان داریم و معتقدیم این افراد امانتداران سیاست خارجی کشور بوده و در برجام هم زحمات بسیاری کشیدند. کما اینکه مقام معظم رهبری هم از سیاست خارجی و دیپلمات‌های ایرانی در جریان مذاکرات برجام بارها قدردانی کردند. کارشکنی آمریکا در برجام سبب رسوایی ایالات متحده در جامعه جهانی شده، لذا آمریکا با طرح ادعاهای دروغین همانند آنچه در توئیت ترامپ آمد، سعی می‌کنند تا برجام را از ناحیه ایران زیر سؤال ببرند و جمهوری اسلامی را طرف ناصالح نشان دهند. حال آنکه ایران صالح‌‌ترین طرف برجام است و بازیگری که بالاترین تعهد را نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک داشته است.»

جالب اینجاست که برخی چهره های سیاسی که مخالفت جدی با دولت دارند، علیرغم تکذیب این مسأله توسط مقامات ارشد کشورمان و همچنین بی توجه به منشأ این خبر که یک سایت ضد انقلاب بوده و سوء استفاده ای که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از این مسأله کرده است، باز هم بر طبل این خبر دروغ که در تضاد با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است، می کوبند و به نوعی در این زمینه با دشمن همنوا شده اند.

یکی از این چهره ها، «محمد جواد ابطحی»، نماینده خمینی شهر است که بدون توجه به منشأ اصلی خبر مذکور و تکذیب آن توسط مقامات کشورمان، بار دیگر این ادعا را تکرار و عنوان کرده که « اگر آقای ذوالنوری آن مطلب را بیان نمی‌کرد، ترامپ در نهایت می‌گفت و در این شکی نیست. اینکه ما اطلاع داشته باشیم که آنها چه کاری خواهند کرد، خوب است.»

او عنوان کرده که «واکنش توییتری ترامپ بعد از اظهارات آقای ذوالنوری، نشان از هم صدایی این دو ندارد و باید ناراحت هم شد و این موضوع باید نقد شود. اگر همان زمان که آقای ذوالنوری گفتند که 2500 نفری در زمان مذاکرات، تابعیت آمریکا گرفتند مسئولین واکنش نشان می دادند، ترامپ این حرف را نمی‌زد. دو تابعیتی‌ها و وابستگانشان که در خارج از کشور هستند، مانع تصمیم‌گیری برخی از مقامات دولتی ما شده‌اند.»

معلوم نیست که برخی در داخل کشور دنبال چه هستند، چون انتظار دارند مقامات کشورمان به هر شایعه یا حتی دروغی که از سوی سایت های ضد انقلاب که تکلیف شان در برابر جمهوری اسلامی کاملا مشخص است، واکنش نشان دهند و کشور را از این ناحیه درگیر و وارد یک مسأله ساختگی کنند که اتفاقا دشمن نیز دنبال آن است. ما هم معتقدیم حتما نباید آقازاده ها با رانت پدر در خارج از کشور به خصوص کشورهایی نظیر «آمریکا و انگلیس» زندگی کنند و درس بخوانند و اینجا پدران آنها داعیه مقابله با دشمن را داشته باشند، اما این دلیل نمی شود که به هر خبری دروغی در این رابطه واکنش نشان دهیم و در خط طراحی شده از سوی دشمن حرکت کنیم.

در حقیقت، اگر چنین موضوعی که مورد سوءاستفاده ترامپ و معاندان جمهوری اسلامی قرار گرفته، تنها به بهانه ضدیت و مخالفت نگاه و تفکرمان با دولت بیان شده باشد، بدون آنکه در آن اندکی به منافع ملی و منافع کشور توجه کرده باشیم، باید در نوع نگاه و تفکراتمان بازنگری جدی داشته باشیم، چون نمی توان برای به کرسی نشاندن مخالفت و ضدیتمان با یک گروه و جریان سیاسی و حتی دولت، بهای سنگینی علیه منافع ملی پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار