رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و 300 واحد صنعتی با 53 هزار اشتغال پایدار در استان داریم.
کد خبر: ۶۲۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 06 July 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی اظهار کرد: پس از استان شدن قم بستر خوبی برای ایجاد صنایع در این استان ایجاد شد و شهرک‌های صنعتی متعددی در استان قم به وجود آمد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از دو هزار و 300 واحد صنعتی با 53 هزار اشتغال پایدار در استان داریم ادامه داد: باید جذب سرمایه گذاری و استقرار صنایع در استان قم با توجه به اقلیم این استان صورت بگیرد. تولید، بستری برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در جامعه است و قم ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد صنایع دارد و این استان به بازار مصرف نزدیک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال را رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای داخلی نامیدند، با حمایت از کالای داخلی می‌توانیم اشتغال فرزندان مان را تثبیت سازیم. باید تحریم‌های جدید را به فرصت تبدیل کنیم و مردم با خرید کالاهای داخلی زمینه حمایت از کالای ایرانی را فراهم سازند.

سیجانی با اشاره به نقش اصناف در حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند با ترویج و معرفی کالاهای ایرانی به مردم، در راستای تحقق شعار سال گام بلندی بردارند.

وی ادامه داد: معدن از ظرفیت‌های مهم استان قم است و باید با فراوری معادن موجود، بهره وری از این معادن را افزایش بدهیم و با حمایت و ظرفیت سازی، زمینه را برای صادرات فرآورده‌های بخش معدن فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان، کالاها را به موقع و به میزان مناسب وارد بازار کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی و صنعتی، سربازان جبهه اقتصادی هستند و در استان قم، 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی داریم. همچنین با وجود این که مساحت استان قم یک درصد مساحت کشور است، دو درصد ذخایر معدنی ایران در این استان قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار