مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: ۲۲۱۵ نفر در قالب ۱۷ کاروان از استان قم راهی سفر حج تمتع می‌شوند که ۸ کاروان مدینه قبل و ۹ کاروان مدینه بعد هستند.
کد خبر: ۶۲۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 06 July 2018

به گزارش تابناک قم،مهدی صالحی اظهار داشت: 2215 نفر در قالب 17 کاروان از استان قم راهی سفر حج تمتع می‌شوند که 8 کاروان مدینه قبل و 9 کاروان مدینه بعد هستند.

وی افزود: 200 نفر عوامل خدماتی و اجرایی از استان قم عازم عربستان می‌شوند تا به زائران خدمت کنند، مسن‌ترین زائر از استان قم 87 ساله سن دارد و جوان‌ترین زائر نیز 15 ساله است و میانگین سنی زائران قمی 53 سال است.

مدیرکل حج و زیارت استان قم بیان کرد: همیشه در جلسات آموزشی توصیه و تذکراتی داده می‌شود و نخستین توصیه این است که هنگامی که زائران وارد سرزمین عربستان می‌شوند، عربستان میزبان و ما مهمان هستیم بنابرین مهمان همیشه باید تابع میزبان باشد و از زائران خواهش می‌کنیم نسبت به قوانین عربستان احترام بگذارند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

صالحی با بیان اینکه اولین کاروان 27 تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شود و آخرین کاراون نیز 23 مردادماه اعزام می‌شود، تصریح کرد: بازرسی‌هایی که هنگام ورود در عربستان انجام می‌شود که این بازرسی و انگشت نگاری و چهره نگاری‌ها برای همه حجاج کشورهای مختلف است و زائر باید سعه صدرداشته باشند و با خویستن داری انجام شود.

وی عنوان کرد: در زمینه مواد مخدر تاکنون از استان قم موردی نبوده است و از زائران خواهش می‌کنیم که در این زمینه رعایت کنند چون اگر مواد مخدری از کشف شود پنج سال ممنوع الخروج می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم تصریح کرد: زائران از بردن لب تاب و وسایل الکترونیکی خودداری کرده و اگر نیاز ضروری دارند اطلاعات شخصی خود را از لب تاب پاک کرده تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

صالحی ادامه داد:5 الی 13 ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه تعصیل است و زائران توجه کنند در این ایام با وسیله عمومی تردد کرده و مراقب خود باشند، امسال به دلیل توسعه مسجد النبی و تخریب هتل‌ها در منطقه جنوبی و غربی مسجد النبی تعداد هتل‌های مناسب در مدینه کاهش پیدا کرده است و مدت زمان حضور زائران در مدینه به 5 و 6 روز تقلیل پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از زائران خواهش می‌کنیم در اماکن زیارتی استعمال دخانیات نداشته باشند و همچنین به قوانین عربستان احترام گذاشته تا سفر خوبی را پشت سر بگذارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار