ظهر امروز صورت گرفت
یک واحد تولید بتن سبک با حضور جمعی از مدیران ملی و استانی در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 05 July 2018

به گزارش تابناک قم، یک واحد تولید بتن سبک با محصول بلوک بتن سبک اتوکلاو شده ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران ملی و استانی در شهرک صنعتی محمود آباد افتتاح شد.

در این مراسم سید مهدی صادقی استاندار قم، محمد رضا فیاض مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

اشتغال 55 نفر در واحد تولید بتن سبک

حسن رضازاده مدیرعامل این شرکت بتن سبک در ابتدای این مراسم گفت: این شرکت دارای ظرفیت اسمی 150 هزار متر مکعب است و کاربرد محصولات تولیدی آن در صنعت ساختمانی و انواع بلوک های بتنی مورد مصرف دیوارهای حائل ساختمان است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی بتن سبک به عنوان یک شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری 22 میلیارد تومان احداث شد که 12 میلیارد تومان از آن از طریق تسهیلات سرمایه ثابت بانک صنعت و معدن بود، هم اکنون در این واحد 55 نفر مشغول به کار هستند.

مدیرعامل این شرکت در پایان خاطرنشان کرد: به واسطه راه اندازی این واحد، دو واحد شامل یک واحد تامین کننده پودر میکرونیزه و یک واحد تولید ملات خشک که راکد بودند، در دست راه اندازی دوباره هستند تا به چرخه تولید و اشتغال استان قم برگردند.

صادرات 52 میلیون دلار کالا از استان قم

محمود سیجانی در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: واحدهایی می‌توانند در بازار بمانند که خلاقیت داشته باشند، هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و شرایط خاصی بر بخش تولید حاکم است، باید از تهدید به وجود آمده بهره لازم را ببریم، واردات هزار و 400 کالای مشابه داخلی از خارج از کشور ممنوع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: وضعیت واحدهای تولیدی را رصد می‌کنیم و به صورت مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برگزار می‌شود، مکان برگزاری برخی از این جلسات در شهرک‌های صنعتی قم است.

سیجانی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در استان قم اظهار کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده، تشدید نظارت بر بازار استان قم را دنبال می‌کنیم، همچنین به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست سال جاری 52 میلیون دلار کالا از گمرک استان قم صادر شد، البته بخشی از صادرات کالاهای تولیدی در استان از بقیه گمرک‌های کشور صورت می‌گیرد.

محمد رضا فیاض مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل در بخش دیگری از مراسم با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی ایران اظهار کرد: 856 واحد صنعتی کشور در سال 1357 به 86 هزار واحد تولیدی در سال جاری رسیده است، در سال 1357 یک واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی وجود نداشت، اما اکنون 2400 واحد تحقیق و توسعه در بخش صنعتی داریم.

وی ادامه داد: امروز یک واحد تولیدی در استان قم افتتاح شد که در طی 9 ماه به بهره برداری رسید و نخستین محصول آن نیز صادر شد، احداث و بهره داری این واحد نتیجه همکاری مناسب بین بخش خصوصی، بخش دولتی و سیستم بانکی بود.

لزوم استفاده از مصالح سبک برای مقابله با خسارت‌های زلزله

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در بخش پایانی مراسم با اشاره به ضرورت ارتقای وضعیت تولید مصالح ساختمانی در کشور اظهار کرد: باید این مصالح چند ویژگی داشته باشند، از جمله این که تولید آن‌ها هزینه کمی داشته باشد، استفاده از نیروی انسانی برای تولید مصالح ساختمانی باید کاهش پیدا کند و این مصالح به صورت مکانیزه تولید شود.

وی ادامه داد: کشورمان روی گسل‌های زلزله قرار دارد و به عنوان یک کشور زلزله خیز به شمار می‌رود، استفاده از مصالح سبک یکی از موارد لازم برای مقابله با خسارت‌های زلزله است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در آینده با مشکل انرژی در کشور مواجه می‌شویم، مصالح سبک هم عایق انرژی و هم عایق صوتی هستند، چنین مصالحی خسارت‌های زلزله را کاهش می‌دهد و حمل و نقل آن‌ها راحت تر است، مصالح سبک قالب مشخصی دارد و دارای ضایعات کمی است.

ذوالنور استفاده از مصالح سبک در احداث ساختمان را ضروری دانست و تصریح کرد: احداث کارخانه‌ها برای تولید چنین مصالحی می‌تواند به صادرات محور کردن اقتصاد کمک کند، کشورهای منطقه خریدار مصالح سبک هستند و امکان صادرات این مصالح به خارج از کشور وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قیمت تمام شده مصالح سبک کمتر شود، استقبال بخش خصوصی از آن بیشتر خواهد شد، ولی در غیر این صورت انبوه سازان از آن استقبال نخواهند کرد، کاهش قیمت مصالح سبک موجب می‌شود که این مصالح جایگزین اجر و بلوک های سیمانی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار