در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم از پرداخت ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد ۷۰۰ شغل جدید در قم خبر داده شد.
کد خبر: ۶۲۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با اشاره به مشکلات ارزی ایجادشده در ماه‌های اخیر اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مسئله تأمین ارز دچار مشکل بوده و مواد اولیه موردنیاز را باقیمت مضاعفی نسبت به سال گذشته خریداری می‌کنند.

حسن آقاجانی با تأکید بر مسئله سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: نیاز اساسی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی قم در مسئله سرمایه در گردش بوده که باید تأمین شود، برای اینکه واحدهای تولیدی توان خرید مواد اولیه را داشته باشند باید فروش آن‌ها به‌صورت نقدی انجام شود تا نقدینگی‌های موردنیاز آن‌ها تأمین شود.

وی با اشاره به شرایط جدید صنعت استان باوجود تحریم‌های جدید آمریکا عنوان کرد: در شرایط تحریم لازم است تا تمام دستگاه‌های مسئول در تأمین مواد اولیه تولید همت داشته و زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی را مهیا کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم تأکید کرد: بانک‌ها باید برای تأمین نقدینگی و ارز موردنیاز واحدهای صنعتی استان همدلی لازم را داشته باشند چراکه درصورتی‌که تسهیلات مناسبی به واحدهای صنعتی اختصاص پیدا نکند اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته نیز نتیجه درستی نمی‌گیرد.

629 نفر در قالب طرح کارآموزی در محیط کار واقعی جذب واحدهای صنعتی شده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، برای توسعه اشتغال روستایی 12 میلیارد تومان طرح معرفی‌شده بود که با اقدامات صورت گرفته‌شده در ماه‌های اخیر وضعیت پرداخت تسهیلات در این بخش بهبود پیداکرده است.

مصطفی کاویانی تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای مشاغل خانگی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: از مجموع 9 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده در بخش مشاغل خانگی تاکنون بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت‌شده که انتظار ایجاد 800 شغل جدید از این محل می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال خرد و کوچک در استان قم تا سقف 20 میلیون تومان اعتباری بالغ‌بر 16 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی تاکنون 629 نفر نیرو جذب 99 واحد صنعتی استان شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به وضعیت تسهیلات و اشتغال استان در سال جاری عنوان کرد: در سال 97 درمجموع چهار هزار و 204 میلیارد تومان برای ایجاد 14 هزار شغل اختصاص داده‌شده است که تاکنون 361 میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد 700 شغل جدید پرداخت‌شده است.

کاویانی ابراز کرد: تاکنون 11 درصد از سهمیه ابلاغی استان قم در مسئله ایجاد اشتغال جدید محقق شده است، هدف‌گذاری استان بر مبنای سند اشتغال و سرمایه‌گذاری رسیدن به نرخ بیکاری تک‌رقمی است.

سند اشتغال استان قم بر مینای افزایش تولید تدوین‌شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، تصریح کرد: شرط و لازمه اقتصاد پایدار و پویا همخوانی و ارتباط مستمر آن با مسئله تولید و بازار فروش است.

مهرداد غضنفری با اشاره به برخی از ویژگی‌های مهم سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم بیان کرد: سند اشتغال و سرمایه‌گذاری قم بر مبنای تولید و افزایش فعالیت‌های اقتصادی تنظیم و تدوین‌شده است و تمام دستگاه‌های استانی باید در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: در سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان متوسط ایجاد اشتغال رقمی بالغ‌بر 280 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده که کاری شدنی است، ایجاد اشتغال در بخش تولید می‌تواند به اقتصاد پایدار استان کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره شاخصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: مسائل مهمی مانند افزایش میزان بهره‌وری، ترمیم و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، استفاده درست از منابع محدود آبی و سازگاری با کم‌آبی و ایجاد بازارچه‌های دائمی برای فروش محصولات و خوشه‌های تولیدی استان از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌های اقتصاد مقاومتی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار