معاون استاندار قم:
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان این که 80 درصد جمعیت کشور دوران رژیم طاغوت و 55 درصد نیز هشت سال جنگ تحمیلی را درک نکردند، گفت: دشمن در حال کتمان واقعیت های دوران رژیم ستمشاهی برای نسل جدید است.
کد خبر: ۶۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: امروز در فضای مجازی به گونه ای برای زمان شاه تبلیغ می شود که گویی همه چیز خوب بوده است.

وی با اشاره به نقش شهیدان در حفظ و ماندگاری مملکت افزود: اگر سیره شهدا نبود تا به حال صد بار نابود و هلاک شده بودیم.

وی تبیین فرهنگ جهاد و شهادت برای نسل جوان را ضروری برشمرد و گفت: باید این کار توسط نهادهای فرهنگی انجام و شرایط خفت بار دوران ستمشاهی برای نسل جوان بیان شود.

عالی پور، نبرد امروز دشمن با نظام اسلامی را یک جنگ همه جانبه اقتصادی، فرهنگی توصیف کرد و افزود: امروز شکل جنگ تغییر کرده و همه نمی توانند آن را احساس کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، آماده سازی مدیران از طریق ارایه آموزش های لازم به آنها را از مسائل ضروری و مهم ذکر کرد و گفت: هر مدیری که برای این کار ساخته نشده باید کنار برود.

معاون استاندار قم در ادامه با اشاره به سند ملی اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: این سند، وزارت کشور و دستگاه های زیر مجموعه آن را موظف به انجام اقدام های لازم برای اردوهای راهیان نور کرده است.

وی تاکید استاندار قم مبنی بر ضرورت به کارگیری همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های مختلف جهت کمک به این اردوها و کاروان های اعزامی را یادآور شد و افزود: با توجه به ابلاغ شدن این سند، مشارکت و فعالیت همه دستگاه ها بر حسب قانون امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه، فلسفه اصلی سند یاد شده را انسجام بخشی به حرکت عظیم راهیان نور در سطح کلان کشور و قانون مند شدن همه وظایف که برای سازمان ها تعریف شده دانست و افزود: پیش نویس این سند در سال 95 آماده شد و در سال 96 نیز به تایید نمایندگان تام الاختیار رسید و در جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار با حضور همه وزیران و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح به تصویب رسید و از طریق ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و از طریق وزارت کشور به استانداران ابلاغ، و بر اساس قانون در روزنامه رسمی منتشر شد.

احمد حسینی گفت: در این سند راهبردی حوزه فعالیت ها به صورت کلان دیده شده ولی در سطح استان ها باید متناسب با حوزه جغرافیایی هر استان بومی سازی شود.

سند ملی راهیان نور کشور مشتمل بر ۳۲ برگ در ۷ فصل و ۹ ماده و ۳۸۷ بند در ۲۶ اسفند سال 96 به تصویب هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رسید و در سوم اردیبهشت ماه سال جاری در روزنامه رسمی چاپ شد.

سرهنگ ستار احمدوند معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب (ع) و مسئول کمیته اعزام ستاد راهیان نور قم نیز با بیان این که از بیستم تیرماه جاری به مدت 4 روز تعداد پنج هزار تن از قم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند، تصریح کرد: بر اساس این سند ملی هر یک از دستگاه های اجرایی موظفند، در درون خود کمیته ویژه راهیان نور را تشکیل داده و مصوبه های آن را به دبیرخانه ستاد راهیان نور استان ارایه دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار