رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: ۳۰۰ تخت بیمارستانی مدرن و مجهز تا پایان سال جاری در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه در مجمع انتخاباتی مجمع خیرین سلامت قم که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشتت: اقدامات قابل‌توجهی در دو سال گذشته در بهبود سرانه‌های درمانی قم اتفاق افتاده است.

وی افزود: در چند سال گذشته به دلیل حرکات مستمر و پربرکتی که خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند تحولی بزرگ در حوزه سلامت قم اتفاق افتاده است و می‌توان از اقدامات انجام‌شده در حوزه سلامت استان به‌عنوان انقلابی بزرگ یادکرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به عقب‌ماندگی‌های قم در حوزه بهداشت و درمان گفت: در سال‌های گذشته استان قم ازنظر زیرساختی در حوزه درمان بسیار ضعیف بوده و در حوزه بهداشت نیز وضعیت به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده است.

ایرانی خواه عنوان کرد: تا قبل از تحولات حدید در حوزه سلامت صرفاً 40 حوزه بهداشتی و درمانی محدود درمانی در قم وجود داشته که خدمات بسیار محدودی به مردم ارائه می‌داد، وضعیت قم در بخش آموزش نیز تا قبل از تحولات اخیر بسیار بغرنج‌ و نامناسب بود.

وی با اشاره به بهبود نسبی وضعیت درمانی و بهداشتی در قم تأکید کرد: بعد از سفر دو سال گذشته وزیر بهداشت به استان قم و درک وضعیت بغرنج استان ازنظر بهداشتی، درمانی و آموزشی برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد تحولاتی جدید در استان قم انجام شد تا وضعیت موجود تغییر پیداکرده و سرانه‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی استان را بهبود ببخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر نقش پررنگ مجمع خیرین سلامت قم در افزایش تخت‌های درمانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بالغ‌بر 800 تخت فرسوده در بیمارستان شهید بهشتی و به همراه بالغ‌بر 500 تخت نیز در دیگر مراکز موقوفه‌ای استان موجود بود که در سه سال گذشته بیش از 600 تخت مدرن و مجهز به بهره‌برداری رسیده و بیش از 300 تخت مدرن نیز تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسید، بیش از یک‌سوم از تخت‌های جدید و مدرن استان قم توسط مجمع خیرین سلامت به بهره‌برداری رسیده است.

ایرانی خواه تأکید کرد: بیمارستان مدرن و مجهز آیت‌الله خوانساری، بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه و توسعه بیمارستان فرقانی ازجمله کارهای بسیار مهمی بوده که در سال‌های گذشته با تعامل و همکاری مشترک بین دولت و مجمع خیرین سلامت احداث‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار