خوشه كسب وكار سوهان قم پس از سه سال هماهنگي در فعاليت و تعامل سازنده بخش خصوصي و دولتي در اجراي برنامه هاي توسعه اي و حمايتي سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران در قله موفقيت قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ 03 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، امير طيبي نژاد مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم با اعلام اين خبر، موفقيت خوشه كسبو كار سوهان قم را نمادي از همراهمي و هم افزايي دو بخش خصوصي و دولتي در كنار هم، ارزيابي كرد و اظهارداشت: خوشبختانه سه عامل مهم عامل توسعه خوشه، برنامه هاي حمايتي سازمان صنايع كوچك و نهادهاي پشتيبان استاني از همه مهمتر و موثر تر اتحاديه و فعالان صنف سوهان قم توانست برزگ زريني را در دفتر طلايي سوهان قم به ثبت برساند.

وي با تقدير از مسوولان ارشد استان و بخصوص استاندار كه طي چند سال اخير به صورت جدي ضمن پيگيري روند توسعه صنعتي اين شيريني سوغات قم و رفع حلقه هاي مفقوده آن تلاش كرده است گفت: يكي از مهمترين اقداماتي كه طي سال گذشته براي اولين بار در طول عمر فعاليت سوهان قم اتنفاق افتاد تعيين كد اختصاصي براي صادرات اين محصول از گمركات كشور بود.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم اضافه كرد: امروز در هر مقطعي و در هر نقطه اي از كشور كه سوهان صادر شود مي توان آمار دقيق و موثقي بدست آورد، اين در حالي است كه در گذشته سوهان قم به عنوان شيريني هاي غير كاكائويي صادر مي شد و برآورد درستي از ميزان صادرات اين محصول مهم و ارزشمند نداشتيم.

طيبي نژاد با تاكيد براينكه اين موفقيت و اجراي مدل توسعه خوشه كسب و كار سوهان يك آغاز خوب براي شيريني سوغات قم است نه يك هدف خوب توضيح داد: امروز با اين افتخار دروازه هاي موفقيت و بازارهاي منطقه اي و فرا منطقه اي به روي فعالان اين صنعت باز شده است و بايستي دست در دست هم و با تكيه بر توان داخلي و استعداد جوانان قمي با همين اميد و تدبير وارد عرصه هاي جديد شويم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اجرايي كردن پروژه افزايش ماندگاري سوهان، كنسرسيوم هاي صادراتي، دوره هاي آموزشي كاربردي، صادرات، حضور در نمايشگاه ها و بازارهاي خارجي را از موفقيت هاي خوشه كسب و كار سوهان قم برشمرد و تاكيد كرد: بخش خصوصي با همراهي و همسويي خود با برنامه هاي راهبردي دولت نقش و وظيفه خود را به خوبي ايفا كرده اند و امروز آنها ناظر هستند كه ببينند ما بعنوان مسولان دولتي به چه ميزان از ايشان پشتيباني و حمايت مي كنيم تا بسترهاي لازم براي توسعه اين صنعت و صنعتي سازي آنها را فراهم كنيم.

گفتني است خوشه كسب وكار سوهان قم در مراسم ملي بزرگداشت روز صنعت كه با حضور معاون اولي رئيس جمهور و وزيرصنعت، كعدن و تجارت برگزار شده بود با اهداء لوح تقدير و تنديس ويژه مراسم، بعنوان خوشه برتر كشور معرفي گرديد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار