رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان قم خبر داد
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان قم از اجراي طرح سنجش كودكان بدو ورود به دبستان از پنجم تير تا پنجم شهريور امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم،سیداحمد آقامیری با اشاره به آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از روز پنجم تیر ماه امسال اظهار کرد: بر اساس برآورد حدود 26 هزار نفر دانش‌آموز از پنجم تیر تا پنجم شهریور امسال فرصت دارند به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

وی از برگزاری افتتاحیه طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان با دو نفر از فرزندان شهدای مدافع حرم در مدرسه فاطمه الزهرا واقع در خیابان نواب خبر داد و افزود: 10 پایگاه برای سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تعیین شده که مدرسه شهید نامجو در منطقه پردیسان، مدرسه بلال در بلوار امین، شیفت بعد از ظهر مدرسه ملاهادی سبزواری در منطقه 20 متری امام حسین، مدرسه ابابصیر و مدرسه فاطمه الزهرا از جمله پایگاه‌ها هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به دیگر مدارس تعیین شده برای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان گفت: مدرسه مهر امام و مدرسه جابر ناحیه یک و مدرسه طلوع و رویش ناحیه دو از دیگر پایگاه‌هایی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان مدارس از 30 خرداد نوبت‌گیری در سامانه سنجش را آغاز کردند گفت: ابتدا والدین به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت مراجعه می‌کنند و سپس فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه از سوی مدیر مدرسه انجام می‌شود و ساعت و روز سنجش به والدین اعلام خواهد شد.

آقامیری خاطرنشان کرد: سنجش و ارزیابی بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، تست اختلالات رفتاری اوتیسم، فرآیندهای بهداشتی مانند دهان و دندان، قد و وزن و میزان چربی در این پایگاه‌ها ارزیابی و اطلاعات مربوط ثبت می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر دانش‌آموزان در هیچ یک از مراحل مشکلی نداشته باشند اطلاعات در سامانه ثبت و به مدرسه به صورت سامانه‌ای ارسال می‌شود. مبلغ اخذ شده از والدین به وسیله مسؤول پایگاه 25 هزار تومان است که این مبلغ باید از طریق کارت در پایگاه واریز شده و به طور مستقیم به خزانه‌داری واریز می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه پایگاه تخصصی در بلوار نواب، ابتدای خیابان میلاد برای آسانی کار والدین تعیین شده است عنوان کرد: در این پایگاه موارد ارجاعی پایگاه‌های اولیه در زمینه بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و... به صورت متمرکز سنجش می‌‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش کودکان پیش از دبستان گفت: 5 هزار نفر کودک پیش دبستانی برای این طرح پیش‌بینی شده است و با اجرای آن می‌توان مداخله به هنگام در صورت تشخیص بیماری انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار