تولیت حرم حضرت معصومه(س):
امروز طبیعت و محیط زیست از سوی متخلفان و سودجویان از ابعاد مختلف مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و به حدی گسترش یافته که زنگ های هشدار به صدا درآمده است، اما گوش شنوایی وجود ندارد. بر اساس آیات قرآن کریم کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می کند، مفسد است.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می کند، مفسد است و باید به اندازه فسادی که انجام داده با او برخورد شود.
تخریب کننده محیط زیست، مفسد است.

آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، زمین با هدف عمران و آبادانی در تسخیر انسان قرار گرفته است، اما برخی در مخالفت با اهداف خداوند متعال، در دریا و خشکی فساد ایجاد می کنند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد محیط زیستی که پس از انقلاب صنعتی به همه انسان های جهان تحمیل شده است، اظهار داشت: امروز طبیعت و محیط زیست از سوی متخلفان و سودجویان از ابعاد مختلف مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و به حدی گسترش یافته که زنگ های هشدار به صدا درآمده است، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت قم با بیان این که هرکسی می تواند در محیط پیرامون خود برای حفظ محیط زیست مثمرثمر باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هر کار خیر و شر در طبیعت پیامدها و بازتاب های گسترده ای دارد و محیط زیست به عنوان یک امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است که شکر این نعمت، حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

سعیدی با اشاره به این که حفظ محیط زیست یک مساله اداری و مرتبط با یک سازمان نیست، بر ضرورت همکاری، همدلی و مشارکت آحاد جامعه و بسیج عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد با نگاه نزدیک بین خود، محیط زیست را تخریب کرده و همچون کسی هستند که بر سرشاخه نشسته و بن شاخه را می برند.

وی در پایان تصریح کرد: غیر از نهادهای سیاسی کشورمان، دیگر دستگاه ها و نهادها باید از آلوده شدن به فضای سیاسی به شدت پرهیز کرده و تلاش کنند تا به دور از حاشیه ها وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.

در امر توسعه باید حقوق نسل های آینده را نیز در نظر بگیریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گفت: در دهه های گذشته چالش ها و مشکلات متعددی به دلیل غفلت و کم توجهی به مساله محیط زیست، گریبانگیر انسان ها شده است.

سید رضا موسوی با بیان این که متاسفانه برطرف کردن برخی از معضلات زیست محیطی در کشورمان واقعا بسیار سخت و پیچیده شده است، اظهار داشت: امروز محیط زیست دغدغه و مطالبه جدی همه مردم و مسئولان است و همه باید در تامین امنیت و سلامت مردم همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی گفت: انسان خود حلقه ای از زنجیره حیات است و اگر سودجویان و زیاده خواهان آب و خاک و هوا را آلوده کرده و طبیعت را تخریب کنند، حیات بشریت را به خطر انداخته اند و ما به دنبال استحکام بخشیدن به زنجیره حیات هستیم.

وی مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی را چهار رکن اصلی و اساسی در توسعه پایدار دانست و گفت: در امر توسعه باید حقوق نسل های آینده را نیز در برخورداری از منابع خدادادی و محیط زیست پاک و سالم در نظر گرفته و نگاهی بلندمدت به پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

موسوی در پایان با بیان این که علما و روحانیان از جایگاه ویژه ای در میان عموم مردم برخوردارند، جایگاه محیط زیست در آموزه های دینی را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: روحانیان و مبلغان دینی هرچه بیشتر نسبت به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست در جامعه روشنگری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار