طی سال گذشته انجام شد؛
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۹ هزار و ۶۰۰ تن محصولات باغی در استان قم تولید شد.
کد خبر: ۶۲۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 23 June 2018

به گزار تابناک قم،مسلم ابراهیمی با اشاره به سطح زیرکشت باغات در استان قم، گفت: سطح کل باغات استان قم هم اکنون ۲۰ هزار هکتار است.

وی در ادامه عنوان کرد: طی سال گذشته ۴۹ هزار و ۶۰۰ تن میوه از باغات قم برداشت شد که از این مقدار ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن انگور بود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم ادامه داد: انگور، پسته و انار بیشترین سطح زیرکشت باغات استان قم را تشکیل می‌دهند که البته باغات انار در سرمای پائیز سال ۹۵ آسیب فراوان دیدند و به علت همین سرما درختان زیادی کف بر شدند که امسال امکان بار دادن دارند.

وی با اشاره به اینکه باغات پسته هم مشکل خاصی ندارند، ادامه داد: برخی از درختان منطقه کوهستانی مانند درختان گیلاس هم که به علت سرمای سال ۹۵ دچار مشکل شده بودند امسال به بار نشستند که البته تولید چشم گیری نداشتند.

توسعه کشت گلخانه‌ای

ابراهیمی به کاشت در گلخانه هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو نفر در بخش کهک متقاضی کاشت درختان در گلخانه هستند که شرایط آنها در حال بررسی است که چنانچه شرایط فراهم بود کشت در گلخانه هم راه اندازی شود.

وی به بیمه کشاورزی باغات هم اشاره و ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه بیمه به تعهداتش به خوبی عمل نمی‌کند کشاورزان رغبت چندانی برای بیمه کردن باغات خود ندارند.

افزایش گیاهان دارویی و گل محمدی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه توسعه کشت‌هایی که با اقلیم قم سازگار باشند در دستور کار است، ابراز داشت: گیاهان دارویی و همچنین گل محمدی از جمله مواردی است که با اقلیم قم سازگار است.

وی در ادامه بیان کرد که در حال حاضر ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در استان قم وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار