مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به دنبال تدوین تقویم گردشگری استان قم در آینده نزدیک هستم.
کد خبر: ۶۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 23 June 2018

به گزارش تابناک قم، حمید یزدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن همایش ونوس با اشاره به سابقه استان قم اظهار کرد: این استان در طول دوره‌های تاریخی مختلف نقش خودش را در عرصه‌های ملی و مذهبی نشان داد و یکی از مقاصد گردشگری جهان اسلام، شهر قم است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری مذهبی کشور، شهر قم است و طلاب حوزه علمیه در این شهر مشغول تحصیل هستند. باید از ظرفیت‌های موجود در شهر قم برای اعتلای مبانی دین اسلام و فرهنگ ایرانی، نهایت بهره برداری صورت بگیرد.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: به دنبال مرمت ابنیه تاریخی، مساجد و اماکن تاریخی استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر به خصوص اداره اوقاف و شهرداری هستم، همچنین اکتشافات باستان شناسی در شهر قم به صورت جدی دنبال می‌شود.

یزدانی، توانمندی استان قم در عرصه صنایع دستی را بسیار دانست و تصریح کرد: امکان توسعه بخش صنایع دستی در استان وجود دارد، حل مشکلات هنرمندان این عرصه را پس از آسیب شناسی به صورت جدی دنبال می‌کنم تا شاهد تحول در بخش صنایع دستی در قم باشیم.

وی ادامه داد: ایرانیان صاحب خرد بهترین رابطه بین انسان و طبیعت را در کویر به نمایش گذاشتند، بدون اینکه خدشه ای به طبیعت وارد شود، به دنبال توسعه کویرنوردی و بوم گردی در استان قم هستم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: به دنبال این هستم که یک یا دو اثر تاریخی این استان برای ثبت در آثار میراث فرهنگی جهانی نامزد شود، همچنین در ثبت آثار تاریخی استان به عنوان آثار ملی کوشا خواهم بود و همایشی برای ثبت این آثار در آینده در قم برگزار شود.

یزدانی، تدوین تقویم گردشگری استان قم را از برنامه‌های آتی خود دانست و تصریح کرد: برای ایجاد موزه‌های مختلف همچون موزه بزرگان دین و موزه سفر با همکاری نهادهایی همچون حوزه علمیه و شهرداری تلاش خواهم کرد تا آثار تاریخی استان در این موزه‌ها به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: برای ارتقاء کمی و کیفی هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری استان قم تلاش می‌کنم، این بخش در ایجاد اشتغال در استان نقش دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تلاش مضاعفی برای ارتباط با تشکل‌های بخش خصوصی در دوره مدیریتی خودم خواهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار