معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال جاری 2500 نفر از اتباع در طرح سواد آموزی در قم با سواد شدند.
کد خبر: ۶۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 22 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا در جلسه شورای پشتيبانی سواد آموزی استان قم در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی واجتماعی استاندازی قم عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته، 2500 نفر از اتباع در طرح سواد آموزی در قم با سواد شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در ابتدای امر 2000 نفر سهمیه قم بود که با توجه به استقبال علاقه مندان و هماهنگی‌های لازم به 2500 نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: 170 نفر از این جمعیت از 10 تا 19 سال و 160 نفر 19 تا 24 سال سن دارند که نشان می دهند تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان اتباع در این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا اظهار کرد: نمایندگان وزارت کشور از کلاس‌ها بازدید داشتند و رضایت خوبی از نحوه آموزش ها اعلام کردند.

وی بیان کرد: در سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 تعداد 33 هزار نفر در قم اظهار بی سوادی کرده بودند که در این میان 12 هزار نفر اتباع بودند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد:در استان قم جای کار و فعالیت گسترده ای برای سوادآموزی داریم و باید در اقدامی بزرگ تعداد بیشتری را با سواد کنیم.

وی گفت: ارائه توانمندی های لازم علاوه بر سوادآموزی با همراهی مسئولان برای سواد آموزان الزامی است از این رو دوره های توجیهی ویژه آموزش دهندگان برگزار شد تا در کنار مباحث خواندن و نوشتن با موضوعات مختلف دیگر نیز آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا ادامه داد: صد در صد فعالیت‌های سواد آموزی به صورت برون سپاری و واگذاری است.

وی در مورد تعامل با برخی از نهادها عنوان کرد: همکاری خوبی با اداره کتابخانه های استان قم در خصوص ارتقای سطح آگاهی سواد آموزان به وسیله فرهنگ کتاب خوانی صورت گرفت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در نهاد کتاب خانه‌ها اولین نشست ویژه سوادآموزان با موضوع کتاب خوان برگزار شد.

وی یادآور شد: قم کانون انتشارات است اما در قفسه ها، کتاب با موضوعات مختلف برای کم سوادان بزرگسال غیر محصل کمتر داریم در حالی که300 هزار نفر در حدود یک چهارم جمعیت استان قم کم سواد و یا بی سواد هستند.

وی با اشاره به میانگین سال تحصیلات در استان قم اظهار کرد: این میانگین در سطح کشوری 8.4 و شهری 9.2 و روستایی 6.1 است، اما در قم میانگین 8.5 و در شهری 8.6 و در روستایی 8.5 است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: برای جمعیت 6 تا 9 سال و 10 تا 49 سال در روستاها طرح ویژه ای را برای سواد آموزی در نیمه اول سال در پیش گرفته ایم.

وی گفت:تعداد 295 نفر در گروه سنی 6 تا 9 سال در روستاهای قم بی سوادند و در کل استان 4 هزار و 72 نفر در این سن اظهار بی سوادی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا افزود: الویت با سوادی در 10 تا 49 سال تعیین شده است در این راستا در روستاهای قم 3 هزار 405 نفر اعلام بی سوادی کرده اند که از جمعیت بی سواد 33 هزار نفری استان 11 درصد را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 3هزار و 700 نفر در گروه سنی 6 تا 49 سال در روستاها از سواد بی بهره اند، انتظار داریم دستگاههای اجرایی ما را در شاخصه توسعه و سواد آموزی یاری دهند به ویژه کارمندان دولت از فرصت ها استفاده نمایند و با مدیریت جهادی پیگیر سواد آموزی باشیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: تبلیغات و فرهنگ سازی و تشویق کارمندان در جهت سواد آموزی نقش مهمی دارد انتظار داریم سازمان ها نیز ظرفیت های موجود را در اختیار ما قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار