رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم، از ارزیابی و غربالگری وضعیت جسمی ۲۸ هزار کودک، در طرح سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 20 June 2018

به گزارش تابناک قم،سید احمد آقامیری با اشاره به آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت کودکان 6 سال تمام در استان اظهار داشت: پایگاه‌های سنجش سلامت از28 خردادماه فعالیت خود را آغاز و تا پایان مردادماه نیز به کار خود ادامه می‌دهند که مراحل ثبت‌نام، پس از مراجعه والدین به مدارس موردنظر خود انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم افزود: امسال تعداد 10 پایگاه ویژه ارزیابی‌های مقدماتی سلامت به‌صورت ثابت و یک پایگاه نیز به‌طور سیار به خدمات‌رسانی می‌پردازد و بعد از انجام مراحل غربالگری کودکان، در صورت نیاز به ارزیابی تخصصی و معاینات بالینی برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به‌پیش بینی آمار کودکان موردسنجش تا پایان اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعدادی بیش از 25 هزار نفر تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند اما با توجه به مهاجرپذیری استان و افزایش جمعیت در این محدوده سنی، امسال تا پایان این طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد 28 هزار کودک مورد ارزیابی قرار بگیرند.

آقامیری با بیان این مطلب افزود: تنها دانش‌آموزانی با نقص شنوایی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند چرا که ناشنوایان در واقع همان کتاب‌های عادی را آموزش‌دیده و نیازی به شرایط خاصی ندارند و دانش آموزان کم‌توان ذهنی، نابینایان و کسانی که ضایعه حرکتی دارند نیز باید در مدارس ویژه تحصیل کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار