استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به وضعيت بحراني 100 هزار هكتار از اراضي بياباني استان قم اظهار کرد: به دنبال تامين منابع لازم براي كاهش وسعت مناطق مستعد توليد ريزگرد هستيم.
کد خبر: ۶۲۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 20 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، از روابط عمومي استانداري سيد مهدي صادقي در بازديد چهار ساعته، مناطق كويري و بيابانهاي مستعد ريزگرد و نيز اقدامات صورت گرفته در راستاي كويرزدايي از جمله مالچ پاشي و كاشت گياهان سازگار با مناطق بياباني را از نزديك رصد کرد.

استاندار قم در حاشيه اين بازديد با اشاره به رتبه ي اول قم در بيابان زايي نسبت به مساحت اين استان اظهار کرد: به همين جهت مسئولين مرتبط وظيفه ي سنگيني در راستاي كاهش مناطق بياباني و مقابله با ريزگردها دارند.

وي با بيان اينكه 400 هزار هكتار بيابان در قم داريم، افزود: وضعيت 100 هزار هكتار از اين بيابانها بحراني است و به دليل وسعت زياد و كمبود اعتبارات، اتفاقات مطلوب هنوز رخ نداده است.

صادقي استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ي ملي را يكي از راهكارهاي تامين بودجه ي لازم براي بيابان زدايي دانست و افزود: به دنبال اين هستيم تا منابع لازم جهت پوشش 10 تا 15 هزار هكتاري به صورت سالانه را محقق نماييم.

استاندار قم با اشاره به مالچ پاشي 200 هكتاري در منطقه ي حسين آباد قم گفت: نهال كاري نيز علارغم همه ي مشكلات در حال انجام است.

وي تصريح كرد: مسئولان سازمان جهاد كشاورزي نگاه مثبتي به استان قم دارند، ولي بايستي اعتبارات بيشتري براي استان قم در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار