مدیر شرکت شهرک های کشاورزی قم:
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی قم، گفت: کار عملیاتی ساخت شهرک ماهیان زینتی طغرود این استان در تیرماه سال جاری آغاز می شود و این شهرک تا پایان سال در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 20 June 2018

به گزارش تابناک قم،حسین حاجی رحیمی ضمن اشاره به این مطلب که مطالعات لازم برای احداث این شهرک با لحاظ همه جوانب و زیرساخت ها، توسط کارشناسان انجام شده است، افزود: قرار است 40 واحد تولید کننده ماهیان زینتی در این شهرک 10 هکتاری مستقر که به طور مستقیم در هر واحد، 10 فرصت شغلی می شود.

وی بیان کرد: در این شهرک تمامی مراحل تولید ماهیان زینتی از پرورش بچه ماهی تا فروشگاه های عرضه مستقیم آن درنظر گرفته شده است و این شهرک تنها مجموعه ای خواهد بود که در منطقه مرکزی کشور به صورت متمرکز و تخصصی در زمینه پرورش ماهیان زینتی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: امیدواریم قم بتواند در زمینه ایجاد شهرک های تخصصی تولید ماهیان زینتی برای استان های همجوار خود الگو باشد چرا که در این طرح تمام ابعاد مختلف کار از مرحله زیرساخت و تامین آب مورد نظر گرفته تا بازار فروش مناسب، مورد توجه قرار گرفته است.

حاجی رحیمی گفت: استان قم به دلیل نزدیکی به پایتخت که بزرگترین بازار مصرف کشور است، موقعیت خوبی برای احداث شهرک های تخصصی کشاورزی و عرضه محصولات تولید شده خود در تهران دارد و در همین زمینه پرورش دهندگان ماهی در قم می توانند، با فعالیت در شهرک ماهیان زینتی طغرود، سرمایه گذاری مناسبی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی استان قم، اختصاص زمین، تامین زیرساخت ها و صدور پروانه های تاسیس را برعهده گرفته است تا بهره برداران متقاضی فعالیت در شهرک ماهیان زینتی طغرود پس از تکمیل آن، به سرعت بتوانند فعالیت خود را با رعایت جوانب قانونی آغاز کنند.

وی ادامه داد: هر واحد تولید ماهیان زینتی به طور میانگین در سال 500 هزار قطعه ماهی تولید می کند که با این حساب، با بهره برداری از شهرک ماهیان زینتی طغرود و فعالیت 40 واحد پرورش ماهی در آن، سالانه 20 میلیون قطعه ماهی زینتی تولید می شود.

استان قم در تولید ماهیان زینتی رتبه هشتم کشور را داراست و سالانه بیش از سه میلیون و 830 هزار قطعه ماهی توسط 350 بهره بردار ماهی زینتی در قم تولید می شود.

شهرک ماهیان زینتی طغرود در 40 کیلومتری شهر قم، در محور قم – جعفریه، همجوار روستای طغرود ایجاد خواهد شد.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفریه، کهک، دستجرد، سلفچگان و مرکزی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار