رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از صدور مجوز احداث 3 واحد پرورش ماهیان خاویاری با طرفیت 55 تن گوشت و 3/5 تن خاویار در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 10 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی با بیان این خبر، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان قم در پرورش ماهیان خاویاری، مجوز تاسیس سه مرکز جدید در این بخش صادر شده که از این میان یکی به بهره‌برداری رسیده و 2 مرکز دیگر هم به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی افزود: یک واحد پرورش ماهیان خاویاری در استان به مرحله استحصال رسیده است که در این واحد سالانه حدود 140 کیلوگرم خاوریار تولید خواهد شد.

طلایی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقلیمی قم و کیفیت آب‌های نامتعارف استان، ظرفیت‌های خوبی در بحث پرورش ماهیان خاویاری ایجاد شده است که می تواند ارزش افزوده اقتصادی بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سال گذشته بیش از 120 کیلوگرم خاویار تولید شده در قم به کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان صادر شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

طلایی افزود: خاویار تولید شده در قم، در کدبندی ماهیان خاویاری جهان جزو محصولات درجه یک به شمار می آید و به همین دلیل این استان ظرفیت های مطلوبی برای گسترش واحدهای پرورش ماهیان خاویاری دارد.

وی ادامه داد: تنها در سال جاری، 27 کیلوگرم خاویار درجه یک از سه ماهی خاویاری پرورش یافته در قم استحصال شد که در مرحله بازپروری و بسته بندی است تا برای صادارت آن اقدام شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان قم در پرورش ماهیان خاویاری، مجوز تاسیس سه مرکز جدید در این بخش صادر شده که از این میان یکی به بهره برداری رسیده و 2 مرکز دیگر هم به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی با اشاره به این که پرورش ماهی خاویار ارزش اقتصادی خوبی دارد، ادامه داد: در کنار استحصال خاویار، گوشت ماهی خاویار(اوزون‌بُرون) نیز دارای کیفیت بالایی است و در بازار با قیمت میانگین هر کیلوگرم 400 هزار ریال، مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پرورش ماهی خاویار در استان می تواند علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار، منجربه توسعه ظرفیت‌های اقتصادی به خصوص در بخش صادارت و ارزآوری شود.

وی بیان کرد: به طور میانگین در هر واحد پرورش ماهیان خاویاری بین چهار تا هشت فرصت شغلی مستقیم و 10 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار