مدیرکل دفترامور بانوان:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده این استان در دست تدوین است و تا شهریورماه سال جاری به اتمام می رسد.
کد خبر: ۶۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 09 June 2018

به گزارش تابناک قم،معصومه ظهیری اظهار داشت: این سند بر اساس سه عامل قانون اساسی، برنامه توسعه ششم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درحال تدوین است.

وی افزود: طبق آمارهای سال 95 و 96 وضعیت موجود زنان اعم از تعداد شاغلان،تحصیل کرده ها، مراکز آموزشی، ورزشگاه ها، آسیب های اجتماعی و سایر موارد شناسایی شده است.

وی با بیان این که با تدوین این سند تغییر مطلوب در وضعیت زنان جامعه به وجود خواهد آمد گفت: بر اساس این سند شاهد تغییرات اساسی در شاخص های بهداشتی، نرخ سواد، تعداد پست های مدیریتی و حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: این سند به دنبال سیاست گذاری و هدف گذاری برای جامعه زنان در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی تاکید کرد: بعد از اتمام این سند، سیاست های اجرای برای دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود تا بر اساس طرح های مناسب وضعیت زنان جامعه بهبود یابد.

وی با بیان این که در این سند به موضوع های مختلف از جمله حقوق یکسان زنان در مشاغل مختلف، ورزش و بهداشت سلامت جنسی آنان پرداخته ایم گفت: این سند به همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کمک می کند تا برای حوزه زنان برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشند تا سلامت این قشر که به عنوان بیشترین قشر جامعه هستند تامین شود.

ظهیری ابراز داشت: توجه به ورزش زنان مساله مهمی است که امروز مورد توجه قرار گرفته است ضمن این که در کنار توسعه زیرساخت های ورزش در استان به دنبال فرهنگسازی ورزش همگانی و توجه به مقوله ورزش در بین زنان جامعه هستیم.

وی از اجرای برنامه های مختلف در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد در ارائه آموزش ها و مهارت افزایی در بین زنان، به دنبال آگاه سازی این قشر در مقابله با آسیب های اجتماعی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب آزادانه و آگاهانه برای ازدواج، اهتمام به ازدواج های زود هنگام و مهارت های زندگی تقویت خواهد شد تا جامعه از آسیب های ازدواج های اجباری و سایر موضوع ها درامان باشد.

طبق سرشماری سال 95 جمعیت استان قم یک‌میلیون و 292 هزار تن می باشد که نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار