سردار قاآنی:
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: رژیم صهیونیستی امروز در وسط و داخل سرزمین‌های اشغالی دیوارکشی کرده است، فقط باید مراقب باشیم کاری که فیزیکی و مستقیم نتوانستند انجام دهند با جنگ‌های نیابتی دنبال نکنند.
کد خبر: ۶۱۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 08 June 2018

به گزارش تابناک قم، سردار قاآنی ظهر امروز سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مصلی قدس با بیان اینکه استعمارگران به دنبال آن بودند که نگذارند جهان اسلام یک مسیر همگرایی برای خود پیدا کند، اظهار داشت: اصل موضوع، مربوط به استعمار و توسعه‌طلبی غرب بود انگلیسی‌ها تلاش و برنامه‌ریزی برای این کرده و بعد از فروپاشی عثمانی شروع به انجام این کار کردند.

وی افزود: از سال 1917 با اعلامیه بالفور انگلیسی‌ها قیمومیت سرزمین فلسطین را قبول کردند و در مدتی که این قیمومیت را عملی می‌کردند شروع به تأسیس یک رژیم اشغالگر فاسد در حساس‌ترین نقطه یعنی نقطه اتصال سه قاره کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: از زمانی که قیمومیت توسط انگلیسی‌ها شروع شد هنوز رژیمی به نام اسرائیل وجود نداشت بنابراین از روز اولی که این سرزمین را انگلیسی‌ها قیمومیت می‌کردند جمعیت یهود در داخل فلسطین 8 درصد بود.

سردار قاآنی با اشاره به افزایش جمعیت 8 درصدی اسرائیلیان به 30 درصد توسط انگلیسی‌ها ابراز کرد: آن‌ها زمین‌های مسلمانان را شروع به خرید کردند، بخشی از زمین‌ها را یهودیانی که در آمریکا و جاهای دیگر بودند با پول‌های کلان از مسلمانان می‌خریدند و برخی افرادی که عامل انگلیس بودند را باواسطه انگلیسی‌ها پای‌کار آوردند، یکی از این واسطه‌ها آقای سید ضیاء است که ظاهرش یک مسلمان بوده اما یک عنصر انگلیسی بوده که واسطه خرید زمین برای صهیونیست‌ها شد.

وی با اشاره به بیرون کردن فلسطینیان از سرزمینشان با خرید زمین‌های آن‌ها گفت: روزی که در سال 1948 انگلیسی‌ها فلسطین را ترک کردند در کمتر از چند دقیقه آمریکا و انگلیس تأسیس دولت اشغالگر قدس را تحت عنوان اسرائیل اعلام کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: در ادامه اشغالگری مهم‌ترین کارش برای ترکیب جمعیت ترور و کشتار بود و با لیست اقدامات اساسی رژیم صهیونیستی در این مقطع تاریخی آن‌ها روی یهود را سیاه کرده‌اند.

سردار قاآنی توسعه‌طلبی رژیم اشغال گر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در شش روز جنگ که صورت گرفت هم مصر، سوریه و هم اردن شکست خوردند و از هر سه کشور رژیم اشغالگر قدس زمین گرفت، کرانه باختری را از اردن، سینا را از مصر و جولان را از سوریه گرفتند و تا امروز همه این سرزمین‌ها در تصرف رژیم اشغالگر صهیونیست است.

وی با اشاره به وضع کشورهای اسلامی در مواجهه با رژیم اشغالگر گفت: همین حالت هجمه و توسعه گری رژیم اشغالگر بر اساس شعار از نیل تا فرات که ترسیم کرده بودند همچنان ادامه داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران آخرین اشغالگری سرزمینی اسرائیل را جنوب لبنان دانست و ابراز کرد: قریب به چند هزار نفر را در این اردوگاه‌ها کشتند، در همین دوره است که انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد، تا پیروی انقلاب اسلامی این رژیم اشغالگر همچنان مناطق مسلمانان را مورد تعرض خود قرار می‌دهد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع امام راحل از مردم مظلوم فلسطین این روند تغییر می‌یابد.

سردار قاآنی تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بیانات امام راحل میدان عمل و اجرا پیدا کرد و نخستین قدم ایشان اعلام روز قدس به‌عنوان یک روز جهانی بود، هم امام عظیم‌الشأن این روز را به‌عنوان یک روز جهانی اعلام کردند و هم مقام معظم رهبری فرمودند روز قدس یک روز جهانی بوده و یک پیام جهانی نیز دارد و آن پیام نشان‌دهنده این است که امت اسلام زیر بار ظلم نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هم روز قدس را تأسیس کرد و هم با صدای بلند به همه دولت‌های دنیا گفت که ما از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم و در عمل نیز این اتفاق افتاد بنابراین روش مبارزه در فلسطین تغییر کرد و فلسطینیانی که چندین نسل جنگیده بودند و هیچ اقدام جدی انجام نداده بودند با پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان فلسطینی با سبک ویژه‌ای مبارزات را شروع کردند و ادامه دادند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه درگذشته هر روز یک امتیازی از فلسطینیان گرفته می‌شد، گفت: با الهام گرفتن از روش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌بینیم سنگشان هم هرکدام به‌اندازه یک موشک بر اسرائیلیان اثرگذار است بنابراین آن‌ها راه مبارزه درست را پیداکرده و جلو رفتند و در سال‌های اخیر می‌بینیم که اسرائیلی که این‌گونه توسعه‌طلبانه همه‌جاها را تصرف می‌کرد، با ایستادن فرهنگ اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر می‌بینیم که جوانان پاک فلسطین سالیانی است که با آن‌ها می‌جنگند.

سردار قاآنی با اشاره به بیرون کردن رژیم اشغال گر قدس از سرزمین‌های جنوب لبنان و فرار آن‌ها گفت: برخی می‌گویند که از جنوب لبنان عقب‌نشینی کردند درحالی‌که زمانی که بچه‌های حزب‌الله جنوب لبنان را تصرف کردند برخی قرارگاه‌های رژیم صهیونیستی فعال بود.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان عنوان کرد: آن‌ها 33 روز جنگیدند و اسرائیلی که در سال 1967 در شش روز سه کشور عربی را شکست داد و در جنگ دیگری که چندین هزار نفر را کشت و کسی در مقابل آن نایستاد در این جنگ آرزوی پیروزی بر حزب‌الله بر دلشان ماند و این جنگ به اتمام رسید.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جنگ علیه غزه را مورداشاره قرار داده و ابراز کرد: 29 روز در این جنگ با فلسطینیان جنگیدند اما کاری از آن‌ها برنیامد، در همین رمضان سه سال پیش، زمانی که جنگ یمن هم شروع‌شده بود جنگی دیگر را شروع کردند اما باز نتوانستند قدم از قدم بردارند.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه فرزندان فلسطین که الهام گرفته از انقلاب اسلامی بودند راه و رسم جنگیدن با اسرائیل را یاد گرفته‌اند، تصریح کرد: اسرائیلیان در این جنگ مدعی جنگ با اشباح بودند، فرزندان فلسطین که از مکتب امام راحل تبعیت کردند به اینجا رسیده‌اند و به حول و قوه الهی این مسیر همچنان در حال پیشرفت است.

وی گفت: امروز رژیم اشغالگری که شعار نیل تا فرات داشته و دو خط آبی پرچمشان نماد نیل تا فرات است در همین مراکز علمی خود اسرائیل بحثی تحت عنوان کیان اسرائیل مطرح است، حرف این است که اسرائیل تا کی اسرائیل پابرجا است و کی از بین خواهد رفت و این مسئله یک بحث مطالعاتی جدی میان خود صهیونیست‌ها است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: امروز اسرائیلی‌هایی که در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند زمانی که مهاجرت می‌کنند، به مهاجران جدید توصیه می‌کنند که خانه‌های خود را در اروپا و آمریکا نفروشید، و خودشان کاملاً این احساس را دارند که این رژیم در حال از بین رفتن است و این‌ها همه محصول انقلاب اسلامی و بسیجی است که امام عظیم‌الشأن انقلاب ایجاد کرده است.

سردار قاآنی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره فلسطین گفت: ایشان فرمودند یکی دیگر از نقاط قوت ما مسئله عدالت‌خواهی بین‌المللی ما است، اینکه جمهوری اسلامی طرفدار ملت مظلوم فلسطین باشد آبروی برای جمهوری اسلامی است، این آبرو است که از مظلومان عالم حمایت می‌کنیم و خوشحالیم که همچنان این مسیر نورانی به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به‌پیش می‌رود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز مقتدرتر از همیشه در برابر رژیم صهیونیستی هستیم، رژیم صهیونیستی امروز در وسط داخل سرزمین‌های اشغالی دیوارکشی کرده و باید ما مراقب باشیم کاری که فیزیکی و مستقیم نتوانستند انجام دهند با جنگ‌های نیابتی دنبال نکنند، تأسیس گروه داعش بدون تردید در گسترش رژیم اشغالی بود و تأسیس جبهه مقاومت برای مقابله با گروه‌های تکفیری هم برای دفاع از مظلومان جهان بوده و به حول و قوه الهی آورنده امنیت پایدار برای جمهوری اسلامی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار