مردم انقلابی شهر مقدس قم در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کرده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» را در شهر طنین انداز کردند.
کد خبر: ۶۱۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 08 June 2018

به گزارش تابناک قم، همزمان با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان مردم انقلابی، متدین و همیشه در صحنه شهر مقدس قم از ساعت ۱۰ صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با طی مسیرهای منتهی به میدان آستانه مقدسه و مسجد امام حسن عسکری(ع) محل آغاز و تجمع، راهپیمایی خود را با عبور از میدان شهید مطهری، خیابان اراک، میدان شهدا و خیابان شهدا برگزار و رهسپار محل اقامه نماز جمعه قم در مصلای قدس شدند.

حضور راهپیمایان در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های گذشته بیشتر گزارش می‌شود و تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته بود «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین «شعار القدس لنا» سر دادند.

با وجود گرمای بیش از ۳۵ درجه امروز شهر قم، اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ در این راهپیمایی حضور داشتند و بیشتر شرکت کنندگان با خانواده‌هایشان به خیابان‌های آمده بودند.

راهپیمایان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با ابتکار امام راحل به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده بود علاوه بر شعارهایی علیه سران کشورهای استکبار و برخی کشورهای منطقه شعارهای در خصوص مسائل داخلی کشور نیز سر می‌دادند.

تأکید بر حفظ وحدت و همدلی مسئولان

حمایت از سپاه پاسداران، جبهه مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان، حفظ وحدت و همدلی مسئولان، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور، مبارزه با فساد و دست‌اندازی‌ها به بیت بیت‌المال و پرهیز از اشرافی گری مسئولان، عدم اعتماد به دشمنان و تکیه بر توان داخلی، رسیدگی به معیشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان برخی از شعارها و دست نوشته‌هایی بود که راهپیمایان با خود حمل و از مسئولان برای تحقق آنها مطالبه می‌کردند.

آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع تقلید حاضر در راهپیمایی روز قدس قم بودند و آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در این راهپیمایی شرکت داشت که هر کدام در مصاحبه‌هایی با تقدیر از حضور حماسی مردم، از بین رفتن رژیم صهیونیستی را آرمان امام راحل و انقلاب برشمردند و حضور مردم در حمایت از مردم فلسطین را بر گرفته از آیات و روایات در دفاع از مظلوم و مبارزه با ستم دانستند.

تعدادی از بسیجیان قمی نیز با لباس‌های نظامی آمادگی خود را برای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

برخی از نوجوانان و کودکان نیز نقاشی‌هایی علیه جنایات سران استکبار و در رأس آنها آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی کشیده بودند و آن را در طول مسیر راهپیمایی با خود حمل می‌کردند.

خبرنگاران و عکاسان پر تلاش قمی نیز مانند همیشه در صحنه حاضر بودند و با وجود گرمای هوا همه تلاش خود را برای انعکاس این حضور حماسی مردم قم در دفاع از انتفاضه فلسطین با تهیه خبر، گزارش و عکس به کار می‌بستند.

در طول مسیر راهپیمایی نیز در نقاط مختلف از جمله خیابان اراک و میدان شهدا و جانبازان، آب پاش‌هایی از سوی جهاد سازندگی قم مستقر شده بودند تا با پاشیدن آب بر روی مردم اندکی از گرمای هوا را برای روزه‌داران حاضر در راهپیمایی کم کنند.

اعتراض به لایحه FATF

حسن مالکی نژاد مسئول شعار راهپیمایی و عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از مسیر راهپیمایی از دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان خواست تا لایحه FATF را از دستور کار مجلس خارج کنند چرا که مورد اعتراض بسیاری از دلسوزان و علاقمندان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از ایران است.

دست نوشته‌های بسیاری از سوی دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در خصوص اعتراض به لایحه FATF در طول مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

راهپیمایان قمی همچنین در شعارهای خود به ابراز انزجار از رژیم جنایتکار صهیونیستی، دولت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی آن و همچنین دولت‌های خائن عربی در منطقه نیز پرداختند و با اعلام حمایت از مقاومت مسلمانان در کشورهای اسلامی همچون، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و بحرین به دخالت‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در این کشورها اعتراض کردند و تنها راه پیروزی جهان اسلام بر دنیای کفر را ایستادگی و مقاومت دانستند.

علاوه بر حضور مسئولان استان، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، نوجوانان، جوانان، بانوان، ورزشکاران، جانبازان، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و همپای اقشار مختلف مردم قم جنایات و اشغالگری ۶۰ ساله اسرائیل غاصب بر فلسطین، این پاره تن امت اسلام را محکوم کردند.

خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند و شاهد حمل پرچم‌های کشورهای اسلامی که در راستای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در صحنه حاضرند از سوی آنان بودیم و تصاویر شهدای مدافع حرم از تیپ زینبیون و فاطمیون نیز در بین جمعیت به چشم می‌خورد.

در طول مسیر راهپیمایی نیز پلاکاردها و بنرهایی در خصوص بزرگداشت روز جهانی قدس و فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص آرمان آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز سخنران ویژه راهپیمایی روز قدس قم بود که در سخنانی اظهار داشت: ملت ایران از مردم بی‌دفاع و ستمدیده فلسطین به فرمان امام راحل همواره حمایت خواهند کرد و رژیم اشغالگر قدس نیز در پیاده کردن توطئه‌ها و فتنه‌های خود علیه مردم فلسطین ناکام مانده است.

با حضور راهپیمایان قمی در شبستان مصلی قدس و اعلام اتمام راهپیمایی، قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس که حاوی تشریح و تبیین آرمان‌ها، خواسته‌ها و مواضع ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی در خصوص فلسطین اشغالی، آزادسازی قدس شریف و تحولات داخلی، منطقه و جهان بود قرائت شد که با صدای تکبیر حضار مورد تأیید قرار گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار