باز هم ماه رمضان و بازهم شب‌های قدر، شب‌هایی که عظمتی برتر از هزار ماه دارد و انسانی‌های زمینی باید این فرصت را دریابند و قدردان شب‌های قدر باشند.
کد خبر: ۶۱۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 07 June 2018

به گزارش تابناک قم،شب‌های قدر که فرا می‌رسد همه دلها به آیه لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ معطوف می‌شود، آیه‌ای که شاید نیاز به تفسیر چندانی برای آن نیست، آیه‌ای که به وضوح به تو می‌گوید شب قدر و مقدرات فرا رسیده است و آن هم شبی که از هزار ماه فراتر می‌رود

چه دعا کنید، چه سجده کنید و چه «أَمَّن یُجِیب» بخوانید همه و همه شما را هزار ماه پیش می‌اندازد، شما را در یک شب رهی هزار ماه می‌برد و هزار ماه شب بیداری را یک جا جمع می‌کند و عجب خدایی است که بندگی بندگانش را آسان می‌کند و تو را می‌خواند تا دعایی که برایش باید هزار شب را التماس کنید در یک شب مستجاب کند.

خدایی که ایستاده و قدر را آفریده تا بندگانش قدردان لحظاتی هزار ماهه باشند، لحظاتی ناب و کم یاب از بندگی، از رقم خوردن حاجات و ناله و دعاها در یک شب و عجیب شب و روزهایی است ماه‌های رمضان و شب‌های قدرش که باید قدردان بود و از سفره فراخ شده‌اش تا جایی که ممکن است تبرک جست.

باید در این شب‌ها توشه راه جمع کرد

یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، از شب‌های قدر و قدردان بودن این شب می‌گوید. از مقدس بودن این شب‌ها و از رقم خوردن مقدرات در این شب‌های عزیز.

آیت الله احمد بهشتی در این گفتگو تأکید می‌کند که همه باید شب زنده دار باشند و اکثر استفاده را از این شب‌ها ببرند زیرا باید برای مقدراتی که طی یک سال رقم می‌خورد دعا کرد تا بهترین‌ها باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه مناجات و دعا را مورد اشاره قرار داده و ادامه می‌دهد: باید در این شب‌ها توشه راه جمع کرد و بهره‌ها برد زیرا شب‌هایی است که در قرآن کریم از آن به عنوان شب مبارک و برتر از هزار ماه عبادت نام برده است.

وی در ادامه سخنان خود ویژگی دیگر این شب را نزول ملائکه روح می‌داند که بسیار با عظمت بوده و به تعبیری همان جبرئیل است که در شب قدر نازل می‌شود و مقدرات افراد را نزد امام عصر(عج) می‌برد.

آیت الله بهشتی با اشاره به اینکه شب قدر یکی از شب‌های ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ رمضان است بر این مسئله تأکید می‌کند که باید ثانیه به ثانیه این شب را ارج نهاد تا شب قدر از دست نرود و بهترین سال برای انسان رقم بخورد که البته این همه در سایه دعا و نیایش به درگاه الهی است.

انسان قرآن را پناهگاه خود می‌داند

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم در گفتگو با خبرنگار مهر، شب قدر را بهترین فرصت برای توسل انسان به خداوند معرفی می‌کند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، با تأکید بر اینکه باید قدردان لحظه لحظه این شب بود بر این مسئله اشاره می‌کند که شب‌های قدر زمان دعا و درخواست از خداوند و سر تعظیم فرود آوردن در مقابل آفریننده جهان است.

وی به سر گرفتن قرآن در شب‌های قدر اشاره می‌کند و بر این موضوع باور دارد که این حرکت نشان دهنده این است که انسان قرآن را پناهگاه خود می‌داند و زندگی و آرامش خود را در سایه سار قرآن می‌جوید.

لزوم دعا برای اوضاع جهان و وحدت مسلمانان

این استاد حوزه علمیه قم، البته بر این موضوع هم تأکید می‌کند که علاوه بر دعاهای شخصی و فردی باید برای وضعیت اسف بار جهان هم دعا کرد و از خداوند خواست تا اتحاد امت اسلامی را روز افزودن کند.

حجت الاسلام رضوی مهر دعای برای فرج را هم مورد تأکید قرار می‌دهد و می‌گوید: جهان در روزگاری قرار گرفته است که کودک کشی در یمن موجب افتخار و گرفتن مدال بر سینه متجاوزین سعودی است و قتل و غارت خانه به خانه مردم بحرین فتح و پیروزی محسوب می‌شود.

وی اتحاد اشغالگران کعبه و اشغالگران قدس را خطری برای جهان اسلام دانست و بر این نکته تأکید کرد که یکی از دعاهایی که مردم باید بدان توجه داشته باشند دعای برای رفع این خطر است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان بر این مسئله هم اشاره دارد که دعا دلها را نرم می‌کند و باید در این شب‌ها روزها از خداوند تقاضا کنیم تا دلهایمان را از کینه دور کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار