عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امام راحل با دقت نظری که داشتند، محو رژیم صهیونیستی و برگزاری روز قدس را از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی قرار دادند و اگر این آرمان نبود امروز اسرائیل غاصب بر تمام کشورهای اسلامی تسلط یافته بود.
کد خبر: ۶۱۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 07 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی درپایان درس خارج فقه خود،درگفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی تکلیف همه مسلمانان است چرا که اگر آرمان مبارزه با این رژیم نبود، امروز برای مسلمانان مکان مقدسی باقی نمانده بود و مکه و مدینه هم به سرنوشت بیت المقدس دچار می شدند.

وی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس امسال از نگاه رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان دندان های خود را برای توطئه علیه مسلمانان تیز کرده اند، باید همه در راهپیمایی شرکت و با حضور پرشور خود، نقشه شوم دشمنان را باطل کنیم.

وی با بیان این که حضور تک تک افراد در راهپیمایی اهمیت دارد، ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از ثواب بسیار زیادی برخوردار است، چنان که علما و بزرگان بسیاری همچون مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی با وجود کهولت سن در این راهپیمایی شرکت می کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: روزقدس، روز مقابله با توطئه گران و دشمنان اسلام است که درآن پرچم دفاع از دین برافراشته می شود.

وی افزود: همه نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام از شیعه و سنی به این مساله باور دارند که رژیم صهیونیستی دشمن اسلام و مرکز توطئه علیه مسلمانان است.

وی با اشاره به این که گروه های تروریستی همچون داعش و طالبان در کانون مراکز امنیتی اسرائیل غاصب به وجود آمدند، ادامه داد: این رژیم گروه های جنایتکاری را با نام اسلام برای ضربه زدن به اصل دین پرورش داد که با هوشیاری مسلمین این توطئه ناکام ماند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: روز قدس تنها یک مساله سیاسی و شعاری برای دفاع از فلسطین نیست، گرچه این موضوع هم از ابعاد مهم آن است و مسلمانان بر اساس وظیفه دینی خود تکلیف دارند از مظلومان دفاع کنند، بلکه روز قدس در حقیقت روز دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان دین خداست.

وی بیان کرد: دفاع از مظلوم، واجب شرعی است اما مساله مهمتر دفاع از اصل دین است که امروز در جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی و شرکت در راهپیمایی روز قدس، محقق می شود.

وی با اشاره به این که مقابله با رژیم صهیونیستی از عمق باورهای دینی ما نشات می گیرد، ادامه داد: همه گویندگان و نویسندگان بدون هرگونه سستی، باید خطر رژیم صهیونیستی را به مردم اعلام کنند و این مساله باید تا محو کامل این رژیم ادامه یابد.

امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار