عضو خبرگان رهبری:
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای در کشور سند ۲۰۳۰ را مخفیانه اجرا می‌کنند، گفت: طبق وعده قرآن این افراد به عذاب خوارکننده در دنیا و آخرت گرفتار خواهند شد.
کد خبر: ۶۱۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 06 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم در جمع زائران حضرت معصومه(س) با اشاره به عذاب و عقوبت دنیوی و اخروی پرداختن به کارهای لهو، اظهار داشت: کسانی که سند ۲۰۳۰ را مخفیانه اجرا می‌کنند طبق وعده قرآن به عذاب خوارکننده در دنیا و آخرت گرفتار خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ انسانی به خودی از محل و زمان مرگ خود آگاه نیست، اضافه کرد: برخی مانند ائمه(ع) که از مرگ خویش خبر داده‌اند از روی علم غیب بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مرگ وقتی برسد حتی به سلیمان هم مهلت نمی‌دهد؛ ایشان دست به عصا ایستاده بود و در همان حال، ملک الموت او را قبض روح کرد و چه خوب که انسان در هنگام مرگ مانند علی(ع) با ندای «فزت و رب الکعبه» و در حالی که در خون می‌غلتد به پیش خدا برود.

وی اضافه کرد: خداوند در آیه ۱۱ سوره سجده، ملک الموت را مأمور قبض روح معرفی کرده که از امام پرسیدند چگونه همزمان در غرب و شرق عالم می‌تواند باعث مرگ شود و امام پاسخ دادند که شرق و غرب دنیا در یک لحظه در نزد ملک الموت حاضر است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اضافه کرد: در روایت است که ملک الموت می‌گوید هیچ خانه‌ای نیست که من ۵ مرتبه به او سر می‌زنم یکی در اوقات نماز که وارد خانه‌ای می‌شوم و اگر ببینم نماز برای آنان جدی است هنگام مرگ، قبض روح بر آنان آسان است.

وی با اشاره به اهمیت نماز شب اضافه کرد: در آیه ۱۷ سوره سجده فرموده که هیچ کسی نمی‌داند که چه چشم روشنی برای شب زنده داران در نظر گرفته شده است.

این محقق قرآنی اظهار داشت: در روایت است که برای این افراد چیزی آماده شده که به قلب هیچ کسی خطور نکرده و هیچ کسی ندیده و نشنیده است.

وی تأکید کرد: برای نماز شب ۷۵ فائده ذکر شده که از جمله چهره را نورانی می‌کند، اخلاق نیکو به انسان می‌دهد؛ عامل خوشبویی انسان و افزایش روزی و مایه ادای دین و بدهکاری و رفع غم و غصه از انسان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار