عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: حضرت علی(ع) دارای شخصیتی بودند که در همه امور شخصیتی فردی، عبادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی برای مردم جهان الگو هستند.
کد خبر: ۶۱۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 06 June 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام ناصر رفیعی ضمن تسلیت شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) اظهار کرد: علی ابن ابی طالب(ع) کسی هستند که پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان فرمودند: «غیر از من کسی تو را نشناخت و جز تو کسی مرا نمی‌شناسد و اگر نمی‌ترسیدم گروه‌هایی از مردم تو را خدا بخوانند آنچه لازم بود در ارتباط با شخصیت و جایگاهت نزد مردم سخن می‌گفتم».

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص حضرت علی(ع) بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی آن حضرت؛ میزان بودن است که به عبارتی می‌توان گفت امام علی(ع) شاخص است و اگر می‌خواهید حق را تشخیص دهید به روایت «علی مع الحق والحق مع علی» و اگر می‌خواهید قرآن را بفهمید به روایت «علِی مع القرآنِ، والقرآن مع علِی» که هر دو از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است توجه کنید و قابل ذکر است که هردو این روایات مورد تأکید اهل سنت و شیعیان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: در زیارتنامه حضرت علی(ع) می‌خوانیم «السلام علیک یا میزان الاعمال یا ابالحسن، یا امیرالمؤمنین» که به این معنی است که علی جان اگر بخواهیم میزان اعمال را بسنجیم پس از پیامبر اکرم(ص) میزان و اعمال شما هستید.

حضرت علی(ع) دارای شخصیت جامع الاضداد بودند

وی ادامه داد: زندگی امیرالمؤمنین(ع) در ابعاد مختلفی الگو است و این الگو بودن فقط به عبادت کردن ختم نمی‌شود و می‌توان به نحوه حکومت داری، رفتار و تعامل با همسر و فرزندان در خانه، رسیدگی به مردم و دستگیری از فقرا و یتیم نوازی ایشان نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع) دارای شخصیت جامع الاضداد است، تصریح کرد: صفات مختلفی در ایشان جمع است که در عین سیاسی بودن عبادی است و در عین عبادی بودن سیاسی است و در عین اجتماعی بودن عاطفی است که گاهی انسان باور نمی‌کند کسی که سر از عمربن عبدود جدا می‌کند همان کسی است که از اشک یتیم اشک می‌ریزد و همان کسی است که برای فقرا شبانه انبان به دوش می‌کشد و نان می‌برد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: حضرت علی(ع) دارای ویژگی‌های شخصیتی است که در عالم نظیر ندارد که در این راستا می‌شود به تولد در کعبه، فتح و کندن باب خیبر، ندای «لا فَتی اِلاّ عَلِی، لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار» مختص اوست، همسری حضرت زهرا(س) و پدری امامان معصوم(ع) به ایشان اختصاص دارد که شخصیت والای امام علی(ع) را با سایرین متمایز می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار