نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:
نمایندهٔ قم در مجلس شورای اسلامی گفت: 15 خرداد سال 42 نقطه عطف مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۶۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 05 June 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با گرامیداشت فرارسیدن یوم الله 15 خرداد عنوان کرد: این روز یادآور لبریز شدن صبر مردم از شرایط اختناق و شکنجه و تبعید رژیم شاهنشانی است.

نمایندهٔ قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع 15 خرداد سال 42 نقطه عطف مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ هر چند 15 خرداد ملت ایران را عزادار کرد اما آثار و برکات زیادی داشت و به ملت ایران بیداری و بصیرت و آگاهی بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در آن سال نسبت به قانون کاپیتولاسیون در کشور اعتراض داشتند و به تعبیر ایشان اگر ایرانی سگ آمریکایی را می کشت محکوم می شد و اگر آمریکایی ها، یک ایرانی را با ماشین زیر می گرفتند مصونیت داشتند.

وی بیان کرد: در اعتراض به این قانون مراجع و علما کلاس درس را تعطیل کردند و راهی خیابان ها شدند اما رژیم شاهنشاهی آن ها را به خاک و خون کشید؛ همچنین اعتراضات امام به این قوانین موجب شد شاه نگران شود و مصادف با 15 خرداد 42 تعدادی از کماندوها امام را دستگیر کرده و به تهران منتقل کنند.

نمایندهٔ قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم قم با شنیدن خبر بازداشت امام (ره) به طرف حرم حرکت کردند، اما مزدوران شاه تعدادی از مردم قم را به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

وی گفت: آمریکا و دست‌نشانده‌های استکبار جهانی در تلاش بودند با اصلاحات فرهنگی و سیاسی زمینه حفظ خاندان پهلوی را در ایران فراهم سازند اما قیام امام زمینه‌ساز نابودی این رژیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور تصریح کرد: ما در 14 خرداد 68 هرچند امام خمینی و بنیانگذار انقلاب را از دست دادیم اما حضور آیت الله خامنه ای خلاء فقدان امام را پر کرد و کشتی انقلاب را در بین امواج ساختگی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی به حرکت در آورد.

نماینده ٔ قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از ارزش های انقلابی و دینی عقب نشینی کنیم، دشمنان امروز نیز نیات شوم خود را دنبال می کنند ولی ملت بصیر ایران اجازه چنین هجمه ای را به دشمن نمی دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار