در هفتمین جلسه شورای شهرستان قم نسبت به برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی و تجدید پذیر انتقاد شد.
کد خبر: ۶۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 26 May 2018

به گزارش تابناک قم، هفتمین جلسه شورای شهرستان قم ظهر امروز با حضور احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قم در سالن جلسات اتاق هفت فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای اسلامی استان قم اظهار داشت: بودجه سال شورای اسلامی شهرستان در سال 97، در مجموع یک میلیارد و 265 میلیون ریال است که باید برای تحقق کامل این بودجه تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

رضا الیاسی با انتقاد از عدم پرداخت بودجه‌های مصوب شورای شهرستان قم افزود: شورای اسلامی شهر قم و شورای عالی استان هنوز بودجه‌های مصوب شورای شهرستان را پرداخت نکرده‌اند.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی موجود در سطح استان قم خاطرنشان کرد: مشکل آب، یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی شهرستان‌های مختلف استان قم است.

الیاسی با انتقاد از حفر چاه‌های غیرمجاز در برخی روستاهای استان تأکید کرد: در بسیاری از روستاهای استان به دلیل تمکن مالی برخی افراد در کنار ساخت‌وسازهای عمرانی حلقه‌های چاه نیز در ویلاها و خانه‌های روستایی حفر می‌شود که در فصل تابستان به دلیل هجوم مردم به روستاها به دلیل مبحث ییلاقی و قشلاقی استفاده از این منابع بیشتر می‌شود.

مشکلات شهر قنوات در تأمین منابع آبی

عضو شورای شهر قنوات نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به مهم‌ترین عوامل عدم تحقق بودجه شورای شهرستان قم ادامه داد: به دلیل اینکه شورای اسلامی شهرستان تابع شوراهای فرادست است نمی‌تواند بودجه‌های مصوب خود را محقق کند.

جواد ایل سعادتمند با انتقاد از تعامل اندک‌بین شوراهای مختلف استان تصریح کرد: ارتباط و رایزنی بین شورای اسلامی شهرستان و شورای اسلامی شهر قم بسیار ضعیف بوده و این دو نهاد ارتباط و درک مناسبی از نیازهای همدیگر ندارند.

وی مشکلات آب در شهر قنوات را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: شهر قنوات بعد از شهر قم پرجمعیت‌ترین شهر استان قم است، بیش از 15 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند اما در مسئله تأمین آب دچار مشکلاتی است که با توجه به جمعیت قابل‌توجه ساکن در آن باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.

برداشت بی‌رویه از منابع آبی در شهر جعفریه

عضو شورای شهر جعفریه نیز در بخشی از این جلسه تأکید کرد: مشکل آب در منطقه جعفریه و وجود برخی چاه‌های غیرمجاز و همچنین برداشت آب توسط چاه‌های مجاز ازجمله مهم‌ترین مشکلات شهر جعفریه در مسئله آب است.

سید علی حسینی پور ادامه داد: برای اینکه مشکل آب در روستاهای استان به‌درستی حل شود باید به مشکلات و نیازهای روستائیان و مسائل مربوط کشاورزی و باغداری موجود در روستاها نیز توجه شود.

وی با اشاره به مسئله بودجه‌های جاری شورای شهرستان قم ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم از محل ماده 16 می‌تواند در راستای تأمین اعتبارات مالی شورای شهرستان مصوبات ویژه‌ای داشته باشد.

عضو شورای شهر خلجستان نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: اگر آب شرب منطقه تأمین شود برداشت از چاه‌های کاسته می‌شود بنابراین باید درجه نخست به فکر تأمین کامل آب شرب افراد ساکن در روستاها و بخش‌های استان بود.

محمدابراهیم ابراهیمی ادامه داد: فروش باغات در روستاهای استان به دلیل عدم توجیه اقتصادی باغداری در شرایط فعلی بوده و از این طریق این باغات به محلی برای ساخت‌وسازهای ویلایی و تبدیل‌شدن روستاهای استان به مناطق گردشگری و تفریحی شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار