آیت‌الله سبحانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حضرت خدیجه(س) همه ثروت خودش را در راه رسول اکرم(ص) و دین اسلام هزینه کرد و این بانوی بزرگوار، باوفاترین زن در طول تاریخ بود.
کد خبر: ۶۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 26 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به نتایج جنگ مسلمانان با مشرکان اظهار کرد: عذابی که خداوند در خصوص مشرکان پیمان شکن در قرآن بیان کرده، کشته شدن در جنگ با مسلمانان است.

وی ادامه داد: برای تفسیر قرآن نباید تنها به یک آیه استناد کرد، بلکه باید در تفسیر این کتاب آسمانی از مجموع آیات استفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: فخررازی جبرگرا است و نظرات او در این خصوص به حدی افراطی بود که گاه حتی مورد نقد جبرگرایان قرار می‌گرفت، بشر این گونه نیست که هیچ اراده نداشته باشد، بلکه صاحب اراده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به توبه خداوند اظهار کرد: مراد از توبه این است که خدا به رحمت خود برگردد، به عنوان مثال مشرکی که اسلام را بپذیرد، خداوند توبه او را خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در دوران رسول اکرم(ص)، منافقان همیشه ادعای مسلمان بودن را داشتند، اما آن‌ها در زمان جنگ، میدان را خالی می‌کردند، براساس آیات قرآن، مردم مورد امتحان خداوند قرار می‌گیرند تا صف‌ها از هم جدا شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امتحان مردم برای خداوند برای کسب علم نیست، بلکه برای جدا کردن انسان مومن از انسان غیرمومن است تا مردم یکدیگر را بشناسند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار، باوفاترین زن در طول تاریخ بود، حضرت خدیجه(س) ثروت سرشاری داشت و او از خانواده‌های سرشناس قریش بود و حضرت خدیجه(س) خودش پیشنهاد ازدواج با رسول اکرم(ص) را مطرح کرد.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) همه ثروت خودش را در راه رسول اکرم(ص) و دین اسلام هزینه کرد و سه سال نیز در شعب ابیطالب در کنار رسول اکرم(ص) در حصر بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: زنی همچون حضرت خدیجه(س) در زنان عالم وجود ندارد و این بانوی بزرگوار سرشار از عشق و علاقه بود، به همین دلیل رسول اکرم(ص) نیز عشق زیادی به حضرت خدیجه(س) داشت و وابستگان این بانوی بزرگوار را عزیز می‌شمارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به زنان نمونه در قرآن اظهار کرد: در این کتاب آسمانی از آسیه همسر فرعون و حضرت مریم به عنوان زنان نمونه یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) الگوهایی برای زنان مسلمان هستند و زنان کشورمان باید به این بانوان بزرگوار تاسی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار