از زمان حضور علی محمد احمدی به عنوان استاندار در کهگیلویه و بویراحمد برخی عزل و نصب ها صورت گرفته است که در نظر افکار عمومی ، محافل سیاسی و رسانه ای واکنش هایی را به همراه داشته است.که در این زمینه برخی تغییرات با استقبال و برخی با انتقاداتی در این محافل همراه بوده است.
کد خبر: ۶۱۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 27 May 2018
از زمان حضور علی محمد احمدی به عنوان استاندار در کهگیلویه و بویراحمد برخی عزل و نصب ها صورت گرفته است که در نظر افکار عمومی ، محافل سیاسی و رسانه ای واکنش هایی را به همراه داشته است.که در این زمینه برخی تغییرات با استقبال و برخی با انتقاداتی در این محافل همراه بوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دو شاخص مهم در عزل و نصب های استاندار بسیار مورد توجه و از درجه اهمیت زیادی برخوردار است .
شاخص اول : استفاده ازظرفیت زنان
در شاخص اول استفاده از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی تاکنون به نسبت خوب اما ناکافی بوده است.
استفاده از زنان در مناصب مدیر کلی مانند خانم نیک مرام در کار و رفاه اجتماعی و یا فرمانداری دنا (هر چند خانم صداقت هنوز حکم قطعی وی صادر نشده است و به عنوان سرپرست فرمانداری ، شهرستان دنا را مدیریت می کند) از جمله اقداماتی است که امیدواری رابرای شتاب بخشیدن به این مهم پررنگ می کند.
البته در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی به نظر می رسد لازم است استاندار گستردگی حوزه این انتصابات را به دیگر شهرستان ها هم ادامه دهد ولی به هر جهت تاکنون و برای استانی سنتی با تفکرات مردسالارانه مانند کهگیلویه و بویراحمد چنین اقدامی برای شروع کار غینمتی است قابل توجه!
 
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که باید امیدوار باشیم از این به بعد نقشی مهم درچنین اقداماتی داشته باشد ، می گوید : در انتخاب خانم صداقت (فرمانداری  دنا)دولت تدبیر و امید نه در حد شعار بلکه بصورت عملی اعتقاد دارد که باید زمینه برای حضور جوانان و بانوان فراهم شود و امروز مصداق تحقق این شعار است که با بانوان اعتماد داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه از جمله معدود استان هایی هستیم که تا این سطح به بانوان اعتماد کرده ایم تصریح کرد: انشالله خداوند متعال خانم صداقت را یاری خواهد کرد تا از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید که زمینه برای حضور دیگر بانوان در سطوح مختلف مدیریتی فراهم شود.

سید محمد کاظم نظری گفت : ما در سطوح مختلف مدیریتی مدیران قابل توجهی در بین بانوان داریم ، اما اعتقاد داریم به توجه به وضعیت جمعیت زنان در جامعه سقف مدیریتی آنان نیز افرایش پیدا کند.
 
نگاهی به دو شاخص سیاسی در کارنامه عزل و نصبی چند ماهه ی استاندار

شاخص دوم : تردیدها در حذف نیروهای شایسته آموزش و پرورش
اما شاخص دوم مربوط به عمدتا عزل هایی است که چند سالی است در حوزه وزارت کشور صورت می گیرد و در زمان استانداری احمدی شدت گرفته و به نوعی مختص به عزل بخشی از نیروهای انتقالی به این دستگاه است که عمدتا نیروهای آموزش و پرورش است!
در این خصوص چند نکته وجود دارد که توجه به آن ها هم می تواند توجیه گر اقدامات احمدی باشد و هم در بخشی می تواند انتقادات جدی بر کار وی وارد کند.
یکی از نکاتی که می تواند انتقادات جدی  بر اقدامات استاندار در کنار گذاشتن نیروهای آموزش و پرورش را توجیه کند ، کارنامه بسیار ضعیف برخی فرمانداران وزارت کشوری است که به دلیل نداشتن تجارب مدیریتی ، شیوه ارتباطات اجتماعی را هم به درستی نمی دانند و گاها میبینیم که در جلسات آنان معمولا سوء مدیریتهایی مشاهده می شود و یا در مدیریت حوزه ی اجتماعی یا فرهنگی چالش هایی را بوجود آورده اند . اما در زمان مدیریت فرماندار آموزش و پرورشی به دلیل ارتباطات بالای فرهنگیان با متن جامعه و همچنین تواضع و شگردهای مکتسبه مدیریتی آنان کمترین چالش ها در فرمانداری ها وجود داشت. و حتی می بینیم نوع سخنرانی های برخی از این فرمانداران از کیفیت بسیار پایین برخوردار است و گاها تنش زا می شود که این مهم در میان فرمانداران فرهنگی کمتر دیده می شد و یا اینکه در ایجاد تعامل به همراه حفظ حریم با نمایندگان کارنامه فرمانداران فرهنگی بسیار موفق تر از فرمانداران وزارت کشوری بوده است.
شاید تنها نکته ای که می تواند توجیه گر اقدامات احمدی در کنار گذاشتن نیروهای آموزش و پرورشی باشد توجه به این امر باشد که وزارت کشور هم باید مانند دیگر دستگاه ها از استقلال نیرو در مناصب برخوردار باشد که می توان آن را یک خواسته به حق دانست اما همین نکته هم در عزل و نصب های استاندار به درستی رعایت نشده است چرا که این کنار گذاشتن ها اکثرا شامل نیروهای آموزش و پرورشی حاضر در بدنه وزارت کشور می شود و نیروهای دیگر دستگاه ها را شامل نمی شود که به نظر می رسد بخش عمده مشکلات مجموعه استانداری در مرکز و در شهرستان ها از زمان سپردن مدیریت ها به نیروهای غیر فرهنگی آغاز شد که متاسفانه بخش زیادی از این نیروها روش سیاسی کاری در مدیریت را هم نمی دانند و به صورت غیرحرفه ای از مراکز قدرت ! (چه اشخاص چه جناح ها ) حمایت می کنند و باعث برخی آشوب ها هم می شوند.
البته در این خصوص معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید اعتقاد استاندار استفاده از ظرفیت های خوب وزارت کشور در امور مربوط به این وزارت خانه است که سعی می شود از نیروهایی که با هزینه های وزارت کشور آموزش دیده و پرورش یافته اند در این حوزه استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر بند تنبان است
شما واقعا ای کیوی بالایی دارین اگر ناسا بفهمه شبانه می دزددتان ای بابا اگه همه مسیولان این استان بیان یگ گره هم از هزاران مشکل استان حل نخواهند کرد بی خود خوشبین نباشین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار