مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ضریب نفوذ گاز در کشور ۸۰ درصد بوده و تمام شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار است و به‌زودی عملیات گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۶۱۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 25 May 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا نصیری در مراسم گازرسانی به دو روستای وشنوه و اَول بخش کهک قم، تعداد روستاهای دارای گاز را 114 عدد اعلام کرد و اظهار داشت: 34 روستای دیگر در حال گازرسانی بوده و تا آخر سال آینده 22 روستای دیگر از خدمات شرکت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی از پایان عملیات علمک گذاری این دو روستای وشنوه و اول خبر داد و افزود: تعدادی از خانه‌ها کنتور گاز نیز دریافت کرده‌اند که به‌زودی به همه اهالی روستا کنتور گاز و سپس گاز واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به روند سخت و پیچیده انتقال گاز تصریح کرد: تاکنون 515 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کل کشور اجراشده که 28 میلیون مشترک ثبت‌شده که 23 میلیون مشترک در شهر و 5 میلیون مشترک در روستاها از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند.

وی تنها استان فاقد خدمات گازرسانی را سیستان و بلوچستان اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ گاز در کشور 80 درصد بوده و تمام شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار بوده و به‌زودی عملیات گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز به پایان می‌رسد.

نصیری از صادرت ارزش‌افزوده گاز به کشورهای دیگر خبر داد و عنوان کرد: مصرف گاز کشور 750 میلیون مترمکعب در روز ثبت‌شده که با توجه به ظرفیت تولید گاز کشور که یک میلیارد مترمکعب است مازاد آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار