حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: باید موسساتی به نام حضرت خدیجه(س) در ایران نامگذاری شود و همگان با الگوگیری از این بانوی بزرگوار به نیازمندان کمک کنند.
کد خبر: ۶۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷ 25 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: براساس بیان مقام معظم رهبری این بانوی مظلوم 25 سال در کنار رسول اکرم(ص) زندگی کرد و در شرایط سخت هم پیامبر(ص) را رها نکرد، حضرت خدیجه(س) همه ثروت خود را برای اسلام داد، اما مردم شناخت لازم را نسبت به این بانوی بزرگوار ندارند.

وی ادامه داد: باید موسساتی به نام حضرت خدیجه(س) در ایران نامگذاری شود و همگان با الگوگیری از این بانوی بزرگوار به نیازمندان کمک کنند، هم اکنون موسسه حضرت خدیجه(س) در زمینه اعزام زائراولی ها به شهرهای زیارتی همچون قم، مشهد و عتبات عالیات فعال است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) دارای جایگاه متفاوتی در میان اولیای الهی و بندگان است، پیامبر(ص) بر اعمال انسان در دوره‌های زمانی مختلف نظارت دارد، رسول اکرم(ص) برترین موجود خلقت است.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) نسبت به بسیاری از اخبار آگاهی داشت، بسیاری از ویژگی‌های رسول اکرم(ص) به ائمه معصومین(ع) رسید و آن‌ها پیرو پیامبر(ص) هستند.

وی ادامه داد: راه رفتن به سمت رستگاری و خروج از ظلمت، توجه به یاد خداوند است، امام خمینی(ره) توانستند که به موفقیت برسند، چون حرکت خودشان برای برپایی نظام اسلام را برای رضایت خداوند دنبال کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند همان طوری که در قلب کافران رعب و اضطراب قرار می‌دهد، آرامش را برای مومنان در نظر گرفته است، امام خمینی(ره) آرامش خاصی داشتند.

رفیعی با اشاره به سالروز فرارسیدن آزادی شهر خرمشهر اظهار کرد: آزادی این شهر نشان داد که می‌توانیم با وجود دست‌های خالی بر دشمن غلبه کنیم، البته به شرطی که حرکتمان برای خداوند باشد، خداوند، متقیان را به پیروزی می‌رساند.

وی ادامه داد: نباید دین را به بهانه عملکرد چند نفر زیر سوال برد و مباحث سیاسی را با مباحث دینی گره زد، البته دین از سیاست جدا نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر انسان آگاهی لازم را نسبت به دیگران داشته باشد، در آن صورت دیگران را مقصر نخواهد دانست و گلایه از حکومت نمی‌کند.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های یک انسان مسلمان اظهار کرد: چنین انسانی باید ضمن آشنایی لازم با دین خود، نسبت به رنج دیگران بی توجه نباشد تا مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خداوند بخواهد که به فردی لطف کند، شاخصه‌های معنویت و نشاط را در قلب او قرار می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار