مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم مطرح کرد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: رتبه استان در زمینه سرانه آموزشی در کشور، 27 است و باید اعتبارات برای احداث و نوسازی مدارس در استان قم افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی استان قم اظهار کرد: حدود 50 درصد مدارس استان قم، دو شیفت هستند و با وجود اجرای پروژه‌های عمرانی طی سال‌های اخیر، رتبه استان در زمینه سرانه آموزشی در کشور، 27 است.

وی ادامه داد: در سال 96، اعتبارات دولتی تخصیص پیدا کرده برای پروژه‌های عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم، 10 میلیارد تومان و مشارکت خیرین هم در این زمینه 12 میلیارد تومان بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: علی رغم کمبود سرانه آموزشی در این استان، رتبه استان قم در زمینه اعتبارات پرداخت شده به اداره کل نوسازی در کشور، 28 بود، در حالی که باید برای جبران کمبودهای استان قم در بخش آموزشی، اعتبارات بیشتری به این اداره کل اعتبارات اختصاص پیدا کند.

پورگلیان با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات برای نوسازی مدارس استان قم اظهار کرد: باید مدیران استان اعتباراتی بیشتر در این خصوص اختصاص بدهند تا وضعیت مدارس قم بهتر شود.

سید حسن رضوی در ادامه این جلسه گفت: با توجه به توسعه شهر قم در بلوار غدیر و روبروی بوستان علوی باید احداث فضای آموزشی در این مناطق در دستور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شهرداری نباید به دلیل مطالبات خود از دستگاه‌های دولتی جلوی اجرای پروژه‌ها را بگیرد. شهرداری در نهایت با تهاتر به طلب‌های خود خواهد رسید، در صورت عدم همکاری شهرداری، خیرین از احداث مدارس منصرف می‌شوند و اعتبارات دولتی به جای احداث پروژه‌های عمرانی در جای دیگر هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت استان قم و مهاجرت به این استان، در صورت بی توجهی به احداث مدارس در این استان، شاهد مدارس چند شیفت در قم خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار