استاندار قم:
استاندار قم گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای آموزش و پروش بهترین بستر برای حرفه آموزی به دانش آموزان است که می تواند بیکاری را در جامعه کاهش دهد.
کد خبر: ۶۱۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 24 May 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای آموزش و پرورش قم، افزود: در بازدیدی که هفته گذشته از هنرستان صنعتی قدس با قدمت 46 سال داشتم، فضا و تجهیزات این مرکز همانند سال هایی بود که بنده در آنجا تحصیل می کردم.

وی افزود: البته وضعیتی که من مشاهده کردم بسیار وخیم تر از زمانی بود که در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل بودم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها فقط مدرک دارند و حرفه ای بلد نیستند، باید مراکز فنی و حرفه ای توسعه یابد.

صادقی ادامه داد: تقویت رشته های فنی و حرفه ای می تواند بنیه و توانمندی دانش آموزان را ارتقا دهد تا پس از اتمام تحصیلاتشان بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی با بیان این که هنرستان، دانش آموزان را توانمند می کند، بیان کرد: برای مقابله با بیکاری و داشتن نیروی ماهر باید هنرستان ها را تقویت کنیم و در این راستا از خیران درخواست داریم در این زمینه آموزش و پرورش را یاری نمایند.

وی افزود: هنرستان فنی و حرفه ای قدس باید با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و کمک خیران به وسایل روز مجهر و هنرستان نمونه کلانشهر قم شود.

75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان قم وجود دارد.

صادقی به شعار امسال اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بهترین بستر برای تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است و می تواند برای توسعه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کارآیی بالایی داشته باشد.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید در کنار آموزش، ساعتی را به حرفه آموزی دانش آموزان بپردازد تا فرهنگ خودباوری، اتکا به خود و بهره مندی از تولیدات داخلی میان دانش آموزان نهادینه شود.

وی از حضور پررنگ خیران در مدرسه سازی قدردانی کرد و گفت: خیران سهم چشمگیری در احداث فضاهای آموزشی دارند و به برکت حضورشان مدارس بسیاری در سطح استان احداث شده است.

صادقی افزود: اگر فعالیت خیران مدرسه ساز نبود، استان قم با مشکلات زیادی در تامین فضاهای آموزشی مواجه می شد.

از سال 78 تا پایان سال 96، 40 درصد فضاهای آموزشی در استان قم معادل 164 واحد آموزشی و پرورشی توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.

در سال تحصیلی جاری حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

شورای آموزش و پرورش قم با سه موضوع قانون مجوز احداث فضاهای آموزشی، پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و گزارش اسکان نوروزی با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار