عضو هیات مدیره هلال احمر قم:
عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمراستان قم، گفت: اگر کمک های خیران در ایام ماه مبارک رمضان به صورت متمرکز جمع آوری و ساماندهی شود، می توان آنها را با سرعت و دقت بیشتری به دست نیازمندان رساند.
کد خبر: ۶۰۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: بهتر است فرآیند جمع آوری کمک های خیران در قالب یک تشکل منسجم و با حضور تمام دستگاه های متولی انجام شود و سپس این کمک ها بر اساس نیازسنجی صورت گرفته از وضعیت نیازمندان استان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی بیان کرد: با این روش کیفیت و کمیت خدمت رسانی به محرومان ارتقا می یابد و هر خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی بر اساس سطح نیاز خود از کمک های خیران بهره مند می شود.

وی ادامه داد: کار جمع آوری کمک برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان باید مدت ها قبل از شروع آن آغاز شود تا بسته های ارزاق و سایر لوازم مورد نیاز محرومان به هنگام در اختیار آنان قرار گیرد و خانواده های نیازمند با خیال آسوده وارد این ماه الهی شوند.

قاسمی نیا گفت: ماه مبارک رمضان، نماد خدمت رسانی به نیازمندان است و همه روزه داران با کمک به همنوعان خود در این آزمون بزرگ الهی شرکت می کنند.

وی بیان کرد: مردم قم جزو نیکوکارترین افراد جامعه هستند و هر سال با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان ما شاهد حضور گسترده آنان در طرح های کمک رسانی به محرومان و نیازمندان هستیم که امید است در سال جاری نیز این روند با قدرت بیشتر ادامه یابد.

وی ادامه داد: فرآیند کمک رسانی گسترده مردم به محرومان از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان آغاز می شود و در پایان این ماه شریف با پرداخت زکات فطره به اوج خود می رسد، بنابراین ماه بهترین فرصت برای یاری رساندن به نیازمندان و ریشه کن کردن فقر از جامعه است.

در حال حاضر 20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.

از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.

یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار