معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام استان قم خبر داد
معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام استان قم گفت: مقدمات اجرای طرح تکریم سالمندان در استان قم فراهم شده است و به دنبال اجرای آن در نیمه ماه مبارک رمضان هستیم.
کد خبر: ۶۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر رشیدی  نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان قم اظهار کرد: به دنبال افزایش 30 درصدی این کمک‌ها در سال جاری هستیم، در چهار محور برنامه‌های عمومی کمیته امداد در استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: 156 هزار صندوق صدقه در منازل، معابر و خیابان‌های استان قم داریم، ایجاد تغییراتی در شیوه‌های دریافت صدقات را پیش بینی کردیم و به دنبال پرداخت الکترونیکی در جمع آوری صدقات هستیم.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام استان قم افزود: در خصوص طرح محسنین و طرح اکرام ایتام برنامه‌هایی داریم که اولویت امسال طرح محسنین یعنی فرزندان غیریتیم است که چهار هزار نفر هستند و به دنبال جمع آوری کمک برای این افراد هستیم، کودکانی که پدران آن‌ها منزل را ترک کردند یا توان تامین هزینه زندگی آن‌ها را ندارند.

رشیدی با اشاره به طرح تکریم سالمندان در استان قم اظهار کرد: جمعیت بالایی از افراد زیرپوشش کمیته امداد استان قم سالمند هستند و به دنبال جذب حامی برای این افراد در قالب پدران معنوی هستیم، تا افرادی که پدران و مادران آن‌ها فوت کردند، حامی یک سالمند زیرپوشش کمیته امداد شوند و به آن فرد سالمند سر بزنند و در هزینه زندگی او کمکش کنند.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای طرح تکریم سالمندان در استان قم فراهم شده است و به دنبال اجرای آن در نیمه ماه مبارک رمضان هستیم تا همچون طرح تکریم ایتام موفق شود.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح جمع آوری کمک در قالب کیس محوری و مبتنی بر نیاز را شروع کردیم و حدود 14 میلیارد و 600 میلیون تومان از این طریق کمک جذب شد، نیازهای هر خانواده زیرپوشش را احصا کردیم و بابت نیاز آن خانواده پرونده تشکیل دادیم، سپس سراغ خیرین رفتیم و آن‌ها کمک‌هایی را در این قالب به صورت مستقیم به خانواده مددجو دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار