حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با انتقاد از رواج ازدواج سفید در جامعه، گفت: این تفکر از غرب وارد شده و باعث فروپاشی نظام خانوادگی می‌شود.
کد خبر: ۶۰۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به داستان ازدواج برده پیامبر اکرم(ص) با دختر عمه ایشان اظهار داشت: پیامبر(ص) دستور به ازدواج زینب دختر عمه خود با زید داد که برده آزاد شده و مرد فقیری بود.

وی ادامه داد: این ازدواج با وجود مخالفت اولیه زینب از سر گرفته شد ولی دوام نیاورد و علت آن نیز دو چیز بود یکی کبر زینب و دیگری بدزبانی او که متأسفانه در جامعه ما نیز عامل برخی طلاق‌هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نهی شدید اسلام از فخرفروشی اضافه کرد: گاهی برخی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند به علت اینکه خانه ما در فلان منطقه فقیر نشین است و یا پدرمان شغل ساده‌ای دارد با ازدواج ما موافقت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: در روایات بیان شده اگر کسی موجب ازدواج دو نفر شود خداوند او را به تزویج حورالعین در می‌آورد و با صدیقین مشهور خواهد شد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به دستورات حتمی و تشریعی خداوند، افزود: پیام مهم آیه ۳۶ سوره احزاب این است که‌ ای انسان با احکام و دستورات تشریعی الهی مخالفت نکنید البته این مسئله به معنای این نیست که انسان نمی‌تواند مخالفت کند بلکه اگر مخالفت کرد معصیت کرده است.

ازدواج باعث شرافت و کرامت می‌شود

وی با انتقاد از رواج ازدواج سفید در کشور، گفت: یکی از دلایل آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج همین مسئله است که فکر آن از غرب وارد شده و باعث فروپاشی نظام خانوادگی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ازدواج باعث شرافت و کرامت می‌شود اضافه کرد: یکی از مواردی که دعا در آن هنگام سفارش شده و مقرون به استجابت است هنگام ازدواج است که رحمت الهی می‌بارد.

وی اظهار داشت: برخی فقر را دلیل عدم ازدواج می‌دانند که ناشی از سوء ظن به خدا و معصیت کبیره است.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: در اسلام ایمان و تدین ملاک اصلی ازدواج است و نباید ازدواج را به علت‌های دیگر به تأخیر بیندازیم.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون جوان مجرد در کشور داریم و علاوه بر آن نیز افراد شوهر و زن از دست داده هم کم نیستند که به خاطر برخی رفتارهای نادرست اجتماعی تن به ازدواج نمی‌دهند.

رمالی حرام است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تأکید کرد: باید نهضت و حرکتی اجتماعی برای ازدواج به خصوص ازدواج چنین افرادی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی برای رفع گرفتاری‌های خود از جمله ازدواج به رمال مراجعه می‌کنند، گفت: از نظر اسلام این کار حرام است و زن و مردی که به رمال مراجعه کنند ملعون هستند.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: همین مسئله سبب شده تا عده زیادی از افراد سرکیسه شوند و یا مورد سوء استفاده‌های دیگری قرار گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار