آیت الله حسینی بوشهری:
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: مرحوم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشت و از همان ابتدا در کنار امام(ره) بود.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم گرامیداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام جوادی آملی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید و نیز آیت الله حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری، آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله علوی بروجردی و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم به بیان ویژگی‌های شخصیتی این عالم بزرگ پرداخت و گفت: حجت الاسلام طباطبایی تمام عمر خود را در راه خدمت به دین نثار کرده بود.

وی با بیان اینکه علم و دانش، ایمان و عمل صالح، تواضع و فروتنی از جمله ویژگی‌هایی است که قرآن برای انسان‌های کمال یافته برشمرده است، افزود: تنها در مورد علم و دانش بیش از ۸۰ مورد در قرآن سخن گفته شده و خداوند مقام کسانی را که ایمان دارند و دارای علم و دانش هستند را بالا می‌برد.

این عضو خبرگان رهبری گفت: به فرموده رسول خدا(ص) هر کس عالمی را گرامی بدارد، مرا گرامی داشته و هرکس مرا گرامی بدارد و اکرام کند، خدا را گرامی داشته و به سوی بهشت روانه می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی محبوب مردم بود

وی با بیان اینکه خداوند محبت انسان‌های دارای ایمان و عمل صالح را در دل دیگران قرار می‌دهد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی محبوب مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: این عالم بزرگ در طول عمر خود سه حوزه علمیه مشهد، قم و نجف را درک کرده و در محضر اساتیدی چون آیت الله میلانی، آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی به عنوان شخصیت اخلاقی در ایران شناخته می‌شود، گفت: وی عالمی به تمام معنا مردمی و از آن دسته عالمانی بود که از علمش هم خود بهره می‌برد هم جامعه.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گره گشایی از مشکلات مردم، تواضع، فروتنی، مهربانی، بذل و بخشش را از برخی ویژگی‌های این عالم وارسته برشمرد و افزود: مرحوم طباطبایی در قبل و بعد انقلاب نیز نقش کلیدی داشت و نزدیک به ۸ سال در زندان و تبعید بود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام طباطبایی از ابتدای انقلاب در کنار امام(ره) و خدمتگذار اسلام و روحانیت بود، گفت: این عالم ربانی آسیب‌های جامعه را به خوبی می‌شناخت و متناسب با آن برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حجت الاسلام طباطبایی شیفته اهل بیت(ع) و صدیقه طاهره(س) بود و رهبری، نظام اسلامی و خون شهدا نیز از خط قرمزهای ایشان بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار