آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در زمان ما خطر بسیار زیاد است، گفت: در سایه قرآن همه خطرات کشور برطرف خواهد شد لذا نباید از این کتاب آسمانی فاصله بگیریم.
کد خبر: ۶۰۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ 18 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آیین افتتاحیه مراسم ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی سخنانی گفت: سلامت و امنیت نعمت کوچکی نیست و به خاطر داشتن این نعمت ها باید خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند را سپاسگذاریم به خاطر این که بار دیگر بر سر سفره رمضان و قرآن ما را قرار داده است، از تولیت آستان حضرت معصومه(س) و دیگر دست اندرکاران برگزاری محافل قرانی تشکر کرد.

این مرجع تقلید افزود: در دعای این ماه می‌خوانیم که «اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ» خداوندا روزه مرا و قیام مرا جزو روزه‌های واقعی و قیام شب زنده داران قرار بده.

وی با با بیان اینکه در این دعا آمده که خداوندا بیدارم نما در آن از خواب بی خبران و ببخش به من جنایتم را، تصریح کرد: بهترین راه بیداری توجه به قرآن مجید است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیر المؤمنین علی(ع) عنوان کرده‌اند کسانی هستند که از روزه داری جز تشنگی و گرسنگی و از شب زنده داری جز بی‌خوابی بهره‌ای نمی‌برند، افزود: روزه دار حقیقی کسی است که با تمام وجودش روزه باشد و تمام توجهش به خداوند باشد.

وی با بیان اینکه قرآن هر انسانی را هوشیار می‌کند، اظهار کرد: تنها به خواندن قرآن اکتفا نکنید و در هنگام قرائت توجهی هم به معنای آن داشته باشید.

این مرجع تقلید مطرح کرد: زمانی بود که تعداد اندکی دور هم می‌نشستند و قرآن می‌خواندند اما امروز هزاران نفر از زن و مرد گرفته تا جوانان و نوجوانان گرد هم می‌آیند تا جزئی از قران را قرائت کنند و این افراد سعادت حضور در این مجلس قرآنی را پیدا کرده‌اند و علاوه بر آن جواب دندان شکنی به دشمنان اهل بیت(ع) می‌دهند.

وی افزود مانند پدری که از کودکی فرزند خود را در راهپیمایی 22 بهمن همراه خود می‌آورد و او را با انقلاب آشنا می‌کند والدین نیز باید فرزندان خود را به این گونه مجالس قرآنی بیاورند تا آن‌ها انس بیشتری با قران بگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در زمان ما خطر بسیار زیاد است و باید مراقب فرزندانمان باشیم، گفت: در سایه قرآن است که همه خطرات کشور برطرف خواهد شد لذا نباید از قرآن این کتاب آسمانی فاصله گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار