در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم از سهم اندک تعاونی‌ها در اقتصاد استان قم انتقاد شد.
کد خبر: ۶۰۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم و جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به امکان واگذاری شرکت گاز در قوانین ملی اظهار داشت: شرکت‌ گاز استان بر مبنای قانون قابل‌واگذاری است و امکان واگذاری این شرکت از شرح وظایف این نهاد بر مبنای اصول قانونی است.

علی‌رضا نصیری با تأکید بر ظرفیت شرکت توسعه و عمران در تعامل با شرک گاز استان افزود: با توجه به حیطه فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران می‌توان از ظرفیت واگذاری شرکت گاز استفاده کرده و روند توسعه شهری به بیشتر کند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت توسعه و عمران در سال‌های گذشته در استان قم تأکید کرد: شرکت توسعه و عمران در حال حاضر در استان شناخته‌شده نیست درحالی‌که این شرکت در سال‌های گذشته با اسامی دیگر خدمات مهمی را انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، با تأکید بر برخی مشکلات بانک ملت استان قم در ارائه تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: بانک ملت ازنظر سقف اختیارات با عدم تفویض استانی مواجه بوده که سبب می‌شود نتواند در برخی شرایط تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان داخلی بپردازد.

محمود سیجانی با تأکید بر ضرورت پایبندی به قانون توسط بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید ابراز کرد: برخی تولیدکنندگان خصوصی ادعا دارند که بانک ملت برای واحدهای خصوصی تسهیلات با نرخ بهره 24 درصد به‌جای 18 مصوب درخواست می‌کند که خلاف قانون تسهیلات رونق تولید بوده و برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قم با روند مناسبی در دست اجراست و امید می‌رود در سال جاری به افق تک‌رقمی شدن در پرداخت تسهیلات دست پیدا کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه ادامه داد: مشکلات تعاونی‌های استان باید به‌درستی بررسی و آسیب‌شناسی‌های موردنظر از آن‌ها احصاء شود چراکه روند فعالیت این تعاونی‌ها در حال حاضر در حد قابل‌قبول نیست.

مجید آوری فر با بیان چشم‌انداز سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهم تعاونی‌های استان را در اقتصاد به چشم‌انداز 25 درصد برسد این در حالی است که در حال حاضر سهم این شرکت‌ها در اقتصاد استان کمتر از 2 درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، با ابراز ناراحتی از برآورده نشدن انتظارات استانی از سازمان توسعه و تعاون ابراز کرد: شرکت توسعه و عمران ظرفیت بالایی برای خدمات‌رسانی در استان دارد اما توقعی که از این تعاون بوده تاکنون برآورده نشده است.

مهرداد غضنفری با توصیه به تعاونی توسعه و عمران مبنی بر حفظ اعتبارات پروژه‌های استانی خاطرنشان کرد: تعاونی توسعه و عمران مبحث واگذاری به غیر در پروژه‌ها را دنبال نکند تا تمام اعتبارات موجود وارد شرکت شده و از این طریق پشتوانه‌های اقتصادی خود را قوی‌تر کند.

وی با توصیه به بانک‌های عامل استان در رعایت مقررات و قوانین دولتی در ارائه تسهیلات تصریح کرد: برخی اقدامات بانک‌ها که برخلاف مقررات دولتی انجام می‌شود یا اطلاع‌رسانی‌های کافی درباره تسهیلات صورت نمی‌گیرد با برخورد نهادهای نظارتی استانداری مواجه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار