معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر از مردم قم در سالگرد ارتحال امام راحل حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۶۰۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران ویژه 14 و 15 خرداد که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تمهیدات ویژه‌ای در استان باید برای برگزاری باشکوه مراسم رحلت امام (ره) اندیشیده شود.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم در انقلاب اسلامی افزود: حقیقت این بوده که قم خواستگاه و مأمن انقلاب اسلامی است بنابراین باید با تبیین اهمیت حضور در این مراسم مهم و ارزشمند مردم را برای حضور در این مراسم بزرگ دعوت کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: مراسم سالگرد رحلت امام راحل امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان سبب شده تا مردم استان‌ها و شهرهای دیگر کشور برای حضور در این مراسم با مشکلاتی روبه‌رو باشند بنابراین باید مردم قم به‌عنوان نزدیک‌ترین شهر به تهران برای حضور در این مراسم سنگ تمام گذارند.

عالی پور با اشاره به ظرفیت مساجد و هیئات مذهبی استان تأکید کرد: هئیات مذهبی و مساجد از ظرفیت مردمی بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده که باید از این ظرفیت مردمی برای حضور جمعی خانواده‌ها در این مراسم استفاده کرد.

وی ادامه داد: در استان قم بالغ‌بر 40 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت بوده که ظرفیت بسیار بزرگی را ایجاد کرده است، اصناف و بازاریان استان نوعاً انسان‌های متدین و دوستدار انقلاب هستند که می‌توانند در سالگرد ارتحال امام راحل نقش مؤثری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های استانی برای برگزاری باشکوه مراسم 14 و 15 خرداد خاطرنشان کرد: تمام کمیته‌ها باید جلسات خود را بر حول محور مراسم رحلت امام و 5 روز تعطیلات این ایام تشکیل دهند.

عالی پور بیان کرد: باید بابیان حساسیت شرایط منطقه‌ای مردم را برای حضور در مراسم رحلت امام ترغیب کرد برای استانی که بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت دارد حضور 45 هزارنفری در مراسم رحلت امام رقم زیادی نیست.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در سالگرد ارتحال امام راحل تأکید کرد: باید بودجه‌ای برای سالگرد ارتحال امام راحل در بودجه‌های عمومی استان نظر گرفته شود و در سال‌های آینده دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 50 هزار نفر از مردم قم در سالگرد ارتحال امام راحل حضور پیدا کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار