آیت الله فاضل لنکرانی:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: راه برای رسیدن به همه خوبی ها در ماه مبارک رمضان فراهم است و در هیچ زمان دیگری چنین قابلیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در جمع استادان و طلاب حوزه علمیه قم، افزود: ماه مبارک رمضان، زمان استقبال از قرآن و بهره مندن شدن از تمام آیات آن است.

وی گفت: هر آیه ای از قرآن سرچشمه ای از هدایت است که می تواند ملاک حق و باطل را به انسان نشان دهد.

وی ادامه داد: نورانیت قرآن در ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد و این بهترین فرصت برای بهره مند شدن از کلام الهی است.

فاضل لنکرانی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره رحمت خداوند برای همگان گسترده است و حتی کسانی هم که موفق به روزه گرفتن نمی شوند در ضیافت الهی هستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: برای این که بتوانیم ماه مبارک رمضان را به سلامت به پایان برسانیم و از برکت آن بهره مند شویم، باید از انجام کارهایی که نور این ماه را خاموش می کند پرهیز و هرگونه گناه و آلودگی را از خود دور کنیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان مانند سایر ماه ها نیست و با برکاتی که در آن قرار داده شده است، انسان ها می توانند نور عبودیت را در خود تقویت و به خداوند نزدیک شوند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: باید در این ماه به گناهان خود اعتراف و با نزدیک شدن به خداوند متعال بخواهیم تا ما را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد.

وی افزود: باید بدانیم تمام کارهای خوب و بد ما دارای نتیجه هستند و به همین دلیل نیاز است که بیش از پیش مراقب اعمال خود باشیم و از خداوند بخواهیم به برکت این ماه عزیز ما را در انجام کارهای خود یاری کند.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای سعادتمند شدن، ادامه داد: زمانی که می گوییم به قرآن اعتقاد داریم یعنی به تمام مطالب آن از جمله توصیه به حجاب عمل می کنیم و چون و چرا نمی آوریم.

فاضل لنکرانی گفت: شادی در جامعه اسلامی امر پسندیده ای است اما اگر بخواهیم به مردم دایم تلقین کنیم که باید شاد باشند، این مطلب با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شناخت احکام و آموزه های دینی و عمل به آن است و در همین رابطه لازم است زهد و تقوای الهی را در خود تقویت کنیم.

وی ادامه داد: البته منظور از زهد در اسلام، پوشیدن لباس کهنه و خوردن غذاهای نامناسب نیست، بلکه زهد در آموزه های دینی یعنی عدم تعلق به دنیا و این که برایمان فرقی نکند که مردم به سمت ما رو می کنند یا نه.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در این ماه باید به دنبال کسب رضایت خداوند باشیم و بیش از پیش خود را با نام و یاد او مانوس کنیم.

وی با اشاره به این که می توانیم در این ماه از جمله برگزیدگان خداوند باشیم و به مقامات عالی معنوی برسیم، افزود: مانوس شدن با یاد پروردگار، مرگ را برای انسان آسان می کند و آثار مثبت فراوانی در زندگی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار