معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بالای ۹۰ درصد حمل‌ونقل شخصی در شهر قم به‌صورت تک‌سرنشین انجام می‌شود و از همین رو نیز شهرداری قم با حذف خطوط بی آر تی در شهر مخالف است.
کد خبر: ۶۰۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای حل بحران ترافیک در هسته مرکزی شهر، پارکینگ‌های مخصوص موتورسیکلت در نقاط مختلف در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به واقعیت غیرقابل‌انکار موتورسیکلت در شهر قم افزود: باید موتورسیکلت را به‌عنوان یک واقعیت قبول کرده و در راستای کاهش آسیب‌های مربوطه به آن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را سوق داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم استفاده از موتورسیکلت به دلیل مشکلات زیرساختی شهر قم امری طبیعی دانست و گفت: وجود موتورسیکلت از یک نظر به دلیل مشکلات زیرساختی قم فرصت است که باید ساماندهی‌های لازم برای آن‌ها صورت گیرد.

ذاکریان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر قم عنوان کرد: ایمن‌سازی پیاده‌روها و فرهنگ‌سازی‌های مربوطه در زمینهٔ استفاده از موتورسیکلت ازجمله اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی‌های موتورسیکلت‌ها بوده است.

ذاکریان با بیان اقدامات دیگر صورت گرفته برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر قم ابزار کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی، اهدای کلاه ایمنی و افزایش حجم پارکینگ‌ها از دیگر اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر قم بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اهمیت تعامل دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح‌های ترافیکی و احداث پارکینگ‌های جدید در هسته مرکزی شهر ادامه داد: در هسته مرکز شهر مکان‌هایی برای پارک موتورسیکلت مشخص‌شده که برای اجرای صحیح این طرح باید دستگاه‌های دیگر نیز تعاملات لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم دیده شدن پارکینگ در طرح جامع ترافیکی شهر قم تأکید کرد: حقیقت این بوده که در طرح جامع ترافیکی شهری مکانی برای پارکینگ موتورسیکلت در نظر گرفته نشده است بنابراین برای چاره‌اندیشی مشکل پارکینگ در شهر قم باید ابتدا معضل را قبول کرد سپس در پی درمان رفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به احداث پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف شهر قم طرح‌هایی برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته‌شده است که طرح‌های مطالعاتی آن در دست اجراست و با تصویب کمیته فنی وارد مرحله اجرا می‌شود.

ذاکریان ادامه داد: از محدود اقداماتی که با مطالعات دقیق و منطقی در شهر قم صورت گرفت طرح تحول در خطوط اتوبوس بود که ادغام برخی خطوط و حذف پایانه مرکزی در میدان مطهری بر مبنای آن صورت گرفت، در حال حاضر توقف در پایانه میدان مطهری وجود ندارد و اتوبوس صرفاً به‌صورت گذری از این منطقه عبور می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تحول خطوط اتوبوس‌رانی در بلوار شهید دل آذر تأکید کرد: راه‌اندازی خطوط بی آر تی در بلوار شهید دل آذر و نصب نرده در حدفاصل دو محور خیابان برخی مشکلات و اعتراضات اجتماعی را برای کسبه این خیابان ایجاد کرده است، جذابیت حمل‌ونقل عمومی صرفاً با کاهش زمان سفر ایجاد می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با راه‌اندازی خطوط بی آر تی در بلوار شهید دل آذر آمار حمل‌ونقل عمومی و استفاده از این وسایل نسبت به زمان قبل از طرح تحول رشد چهار برابری داشته است.

ذاکریان تأکید کرد: بالای 90 درصد حمل‌ونقل شخصی در شهر قم به‌صورت تک‌سرنشین انجام می‌شود و از همین رونیز شهرداری قم با حذف خطوط بی آر تی در شهر مخالف است اما می‌توان به‌مرور زمان نرده‌های نصب‌شده را برای رضایت و رفاه حال کسبه و ساکنان جمع‌آوری کرد.

وی عنوان کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته شهروندانی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند به‌شدت مخالف جمع‌آوری این خطوط هستند اما در عین واحد کسبه موجود در این منطقه با ادامه این طرح کاملاً موافق هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار