معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: دستگاه‌های استان باید فرآیند صدور مجوزها و ایجاد زمینه سرمایه گذاری را از بروکراسی اداری خارج کنند.
کد خبر: ۶۰۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم،مهرداد غضنفری با اشاره به فراهم بودن زمینه برای سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های اقتصادی و عمرانی در استان وجود دارد و به همین دلیل باید روند سرمایه گذاری در قم تسهیل شود و محوریت در این خصوص با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استان قم باید فرآیند صدور مجوزها و ایجاد زمینه سرمایه گذاری را از بروکراسی اداری خارج کنند و کمیته‌های زائدی که در این مسیر قرار دارد و موجب طولانی شدن گردش کار می‌شود، در یک کارگروه تعیین تکلیف شود و این کمیته‌ها حذف یا تجمیع شوند، این اقدامات موجب اقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: تعدادی از پروژه‌های اثرگذار در استان به عنوان پروژه‌های اولویت دار برای سرمایه گذاری از طرف استاندار قم مشخص شده است، همچنین دستگاه‌های اجرایی استان قم نیز هر کدام باید یک بسته سرمایه گذاری را به صورت مطالعه شده تهیه کنند و در اختیار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم قرار بدهند تا قابلیت‌های استان به سرمایه گذار معرفی شود و او با یک دید بهتر و شناخت بیشتری در قم سرمایه گذاری کند.

غضنفری با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: ارزیابی مشخصی در کشور برای رتبه بندی استان‌های مختلف در زمینه آمار سرمایه گذاری صورت نگرفته است، اما در سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه سرمایه گذاری در استان قم رخ داد و به دنبال مستندسازی آمار سرمایه گذاری در استان هستیم تا وضعیت سرمایه گذاری در قم در کشور مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: تکالیفی در قبال سرمایه گذاران خارجی در استان قم داریم، باید طرح‌های مطالعه شده ای به مرکز خدمات سرمایه گذاری کشور ارائه بدهیم تا این طرح‌ها در معرض دید سرمایه گذاران خارجی قرار بگیرد و آن‌ها از میان این طرح‌ها انتخاب می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار