در جلسه شورای ترافیک استان از کمبود پارکینگ ویژه موتورسیکلت به‌عنوان یکی از معضلات اساسی در هسته مرکزی شهر قم یاد شد.
کد خبر: ۶۰۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای ترافیک استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل امنیتی استانداری قم با اشاره به معضل کمبود پارکینگ ویژه موتورسیکلت در استان قم اظهار داشت: سرقت موتورسیکلت به دلیل عدم وجود پارکینگ در نقاط مختلف شهر قم سبب شده تا این مسئله به یکی از معضلات استان قم تبدیل شود.

حسین امیری قمی با تأکید بر مهم‌ترین عوامل بالا بودن سرقت موتورسیکلت در شهر قم افزود: عدم وجود سیستم نرم‌افزاری و برخی سهل‌انگاری‌های مردم سبب شده تا آمار سرقت موتورسیکلت در استان قم بالا رود.

وی با بیان ضرورت احداث پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در شهر قم خاطرنشان کرد: شهرداری باید پارکینگ‌هایی را برای پارک موتورسیکلت در نقاط ایمن و موردقبول در نظر بگیرد چراکه در حال استان قم و به‌ویژه هسته مرکزی شهر از این مسئله رنج می‌برد.

مدیرکل امنیتی استانداری قم ادامه داد: بسیاری از موتورسیکلت‌های سنگینی که توسط پلیس راهور توقیف می‌شود برگه سبز نداشته و اغلب با قیمتی بسیار نازل‌تر از قیمت واقعی خریداری می‌شود و از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، با اشاره به برخی پیشرفت‌های حاصل‌شده در تولید موتورسیکلت در واحدهای صنعتی استان قم تأکید کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور موتورسیکلت‌های انژکتوری باید جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری شود.

محمود سیجانی ادامه داد: جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری می‌تواند در مبحث کاهش آلودگی هوا نقش مؤثری داشته باشد، استان قم با توجه به درصد استفاده بالا از این وسیله باید در راستای ساماندهی درست آن برآید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با انتقاد از تلفات بالای موتورسیکلت در شهر قم عنوان کرد: بیش از 30 درصد از سوانح منجر به فوت در استان قم را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهد.

ابوالفضل جمالی با اشاره به اقدامات استان قم در راستای کاهش تلفات موتورسیکلت خاطرنشان کرد: در سال 96 و 95، استان قم ازنظر کاهش تلفات موتورسیکلت‌ها در حریم بیرون شهری رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

وی ادامه داد: واقعیت این بوده که امروز تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت به یکی از واقعیت‌های حمل‌ونقل شهری تبدیل‌شده بنابراین باید راهکارهای درستی برای ساماندهی آن‌ها صورت گیرد.

فرماندار قم نیز در این جلسه، ابراز کرد: اقدامات شهرداری قم در ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر به‌هیچ‌وجه نیاز پارکینگ موتور را تأمین نمی‌کند، ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان ارم سبب شده تا چهره زشتی در کوچه‌ها و گذرگاه‌های خیابان انقلاب و خیابان باجک ایجادشده است.

رضا سیار با انتقاد از عدم تأمین زیرساخت‌های لازم برای تأمین پارکینگ موتورسیکلت توسط شهرداری قم تصریح کرد: در رابطه با ایجاد پارکینگ موتور بیش از 2 سال بوده که در استان قم بحث شده اما اقدام قابل‌توجهی در این زمینه توسط شهرداری صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از توقیف و ضبط موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های عمومی پلیس راهور خاطرنشان کرد: باید توجه شود در مسئله موتورسیکلت به ابعاد مختلف آن توجه کرد و به‌صورت یک‌جانبه به سراغ توقیف آن نرفت.

فرماندار قم تأکید کرد: از زمانی که طرح‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر اجراشده سبب شده تا زندگی بسیاری از ساکنان بومی این منطقه دچار خلل شود و بسیاری از ساکنان این منطقه مجبور به ترک منازل قدیمی خود شده و از طرفی هم گسترش سکونت‌گاه‌های غیرمجاز را سبب شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار