عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما با تاکید بر لزوم استمرار در فعالیت‎های فرهنگی گفت: اهمیت استمرار در فعالیت‌های فرهنگی مهدوی، حلقه مفقوده‌ای است که باعث شده این فعالیت‌ها آنچنان که باید و شاید در همه بخش‌های جامعه نهادینه نشود.
کد خبر: ۶۰۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 16 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت ‎الاسلام والمسلمین متقی زاده در نشست علمی هیئت اندیشه‌‏ورز جشنواره ملی مهدویت که در ستاد جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مهدوی از مهمترین فعالیت هایی است که باید در کشور انجام شود و در برهه‌های زمانی مختلف نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده است ولی گره همه این فعالیت‌ها، استمرار است.

وی افزود: اهمیت استمرار در فعالیت‌های فرهنگی مهدوی، حلقه مفقوده‌ای است که باعث شده این فعالیت‌ها آنچنان که باید و شاید در همه بخش‌های جامعه نهادینه نشود.

استاددانشگاه صداوسیما بیان کرد: فعالیت های مهدوی مخاطبان بسیاری دارد و اگر استمرار پیدا کند به ابعاد بسیار بزرگی از توفیق در حوزه فرهنگی کشور دست خواهیم یافت؛ قطعا اگر کار کمی هم انجام شود ولی مستمر باشد نتایج خود را خواهد داشت.

وی اظهارکرد: اهمیت ظرافت برای ارایه مباحث فرهنگ مهدوی در دانشگاه‌ها و ساماندهی فعالیت ها در عرصه های مختلف و اهمیت فعالیت در فضای مجازی برای تولید یک جریان مهدوی از جمله اموری است که باید در چنین جشنواره‌هایی لحاظ شود.

وی گفت: اسلام دین سختی نیست و نباید این مباحث را سنگین بیان و برای جوانان به شکلی مطرح کنیم که وازدگی ایجاد شود؛ برنامه‏ های تولیدی در حوزه فرهنگی، هنری و اجرایی مهدویت باید کوتاه تر و با در نظر گرفتن هنر و وزانت انجام شود.

وی با پیشنهاد کمتر کردن بخش‌های جشنواره در سال اول، در جهت مثمر ثمرتر شدن، بیان کرد: بخش رسانه‌ای بخش مهمی است که باید جدی گرفته شود؛ بخش فیلم کوتاه بسیار مهم است ولی باید با قدرت و در نظر گرفتن بار مالی لحاظ شود زیرا جوایز باید به حدی باشد که تولید این آثار پرخرج نیز امکان پذیر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار