رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم:
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: انسجام و عرق ملی و دینی جاری در کشور به دلیل مباحثی از جمله بافت مذهبی تشیع، عاشورا و امام زمان(عج) است؛ فرهنگ عاشورا و انتظار مردم را از کاهلی و ناامیدی دور می کند.
کد خبر: ۶۰۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 16 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم در نشست هیئت اندیشه‎ورز جشنواره مهدویت که در ستاد جهاددانشگاهی قم برگزار شد، گفت: در تمام سالهایی که فعالیت‌های اجرایی در سطح کشور را به عهده داشتم این جشنواره، از معدود مواردی بود که تمام نهادهای مرتبط استانی و ملی و حوزوی در هماهنگ ترین شکل آمادگی خود را برای فعالیت های بیشتر اعلام کردند.

وی افزود: خوشبختانه فعالیت‌های این جشنواره با درصد تعامل بسیار بالایی برگرفته از نگاه دغدغه‌مند مسئولان بخش‌های مرتبط شکل گرفت و به خوبی در حال انجام است؛ عنایت مسئولان حرم مطهر، جمکران، مرکز تخصصی مهدویت، دانشگاه های استان، دانشکده صداوسیما و ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و سایر همکاران این جشنواره باعث افزایش روحیه فعالان این جشنواره شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه در حوزه مهدویت فعالیت های زیادی در دستگاه های اجرایی و فرهنگی انجام می شود، بیان کرد: با این حال در این زمینه با چالش ها و پرسش های زیادی مواجه می شویم؛ حقیقت غیر قابل انکاری است که مسئله مهدویت، هویت دینی کشور ما را در برهه‎های زمانی مختلف نجات داده و ما را در سخت ترین شرایط متحد نگاه داشته است ولی در این زمینه باید کار بیشتری انجام دهیم.

وی گفت: این همدلی و انسجام و عرق ملی و دینی که در کشور ما ساری و جاری است به دلیل مباحثی از جمله بافت مذهبی تشیع و عاشورا و امام زمان(عج) است؛ فرهنگ عاشورا و انتظار مردم را از سستی و کاهلی و نا امیدی دور می کند.

حیدری بیان کرد: ورود جهاددانشگاهی در این عرصه به دلیل روحیه انقلابی است که در این نهاد وجود دارد؛ فعالان این مرکز به دنبال توسعه فرهنگ دینی بوده اند و با وجود گستره عظیم فعالیت ها هیچگاه این حوزه ترک نشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار