مدیرکل بهزیستی استان قم از راه‌اندازی سامانه "تصمیم" در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 16 May 2018

به گزارش تابناک قم،رضا سلیقه با اشاره به سیاست‌های اداره کل بهزیستی استان قم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت : نیاز جامعه امروز توجه به مقوله آموزش در بین جوانان و زوجین است.

وی از راه‌اندازی سامانه "تصمیم" در قم خبر داد و افزود : از اسفندماه سال گذشته دریازده استان پر طلاق کشور ازجمله قم سامانه‌ای به نام "تصمیم" ایجادشده تا متقاضیان با استفاده از این سامانه قبل از ورود به دادگاه از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه با ورود زوج متقاضی به دادگاه اصطلاحاً قبح کلمه طلاق از بین می‌رود گفت: افراد متقاضی باید درخواست خود را به‌صورت اینترنتی در سامانه ثبت کنند و مراحل بعدی با توجه به‌نوبت دهی در این سامانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این زوج‌ها بعد از دریافت مشاوره به زندگی خود بازمی‌گردند تصریح کرد : به دلیل آزمایشی بودن این سامانه،هم‌اکنون خدمات مشاوره‌ای در دو مرحله یکی پس از ثبت درخواست در سامانه "تصمیم" و دیگری در حین انجام مراحل طلاق ارائه می‌شود .

رضا سلیقه با اشاره به اینکه طرفین ازدواج باید درک و باور درستی از ازدواج داشته باشند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قبل از ازدواج نیز مشاوره‌هایی برای افراد در نظر گرفته‌شده اما مدت آن بسیار کم است و برای بالا بردن زمان این آموزش‌ها قرار است با جهاد دانشگاهی همکاری‌هایی صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار