معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: وضعیت عرضه کالاها در استان به گونه ای است که امکان احتکار وجود ندارد و گزارشی نیز در این زمینه به دست ما نرسیده است.
کد خبر: ۶۰۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷ 16 May 2018

به گزارش تابناک قم،امیر محمدی چهربا اشاره به ضرورت عدم افزایش قیمت کالاها در بازار اظهار کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی از طریق وزارت صنعت به دلیل افزایش قیمت دلار پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: تاجران برای واردات کالاهای اساسی به کشور، ارز مبادله ای دریافت می‌کنند، همچنین ارز دلار به قیمت 4200 تومان هم برای واردات کالاهای دیگر به کشور داده می‌شود و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، به همین دلیل افزایش قیمت کالاها در کشور منطقی نیست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تاجری که ارز دولتی 4200 تومانی را می‌گیرند، باید کالاهای خود را بدون افزایش قیمت به بازار عرضه کنند.

محمدی چهر با اشاره به وضعیت واردات کالاها به کشور اظهار کرد: در برخی از کالاها به صورت کشوری ثبت سفارش صورت می‌گیرد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، بازار را رصد می‌کنیم تا در صورت وجود کمبود در بازار، این کمبود را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اگر کسی از فعالیت واحدهای صنفی استان قم به سامانه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به شماره 124 شکایت کند، به شکایت او رسیدگی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: وضعیت عرضه کالاها در استان به گونه ای است که امکان احتکار وجود ندارد و گزارشی نیز در این زمینه به دست ما نرسیده است، اما در صورت مشاهده مورد احتکار در استان به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای حمایت از کالاهای ایرانی به دنبال صنوفی است که به صورت کامل کالاهای داخلی را عرضه کنند، چندین فروشگاه در این زمینه در قم اعلام آمادگی کردند و به دنبال عرضه کالاهای داخلی با کیفیت توسط اصناف استان به مردم هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار