دبیر علمی همایش سرمایه اجتماعی و امنیت عنوان کرد: حلقه مفقوده توسعه و رشد کشور، سرمایه اجتماعی است و اثر بخشی دیگر سرمایه ها تحت تاثیر سرمایه اجتماعی است.
کد خبر: ۶۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، حسن زارعی متین، صبح امروز در همایش ملی سرمایه اجتماعی و امنیت در سالن همایش‌های دانشگاه پردیس فارابی در قم بیان کرد: دانشگاه تهران در راستای سه هدف بین المللی شدن، ایجاد کار آفرینی و ارتقا مسئولیت اجتماعی، برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند و این همایش در راستای هدف سوم برگزار شده است.

وی افزود: در سال ۹۳و ۹۴ یک تحقیقات کلی انجام شد و در هر دو گزارش افت شدید سرمایه اجتماعی، مهم ترین چالش در کشور بوده است و ما در قبال این موضوع مسئولیت داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه پردیس فارابی تهران تصریح کرد: سرمایه اجتماعی با بهره وری سازمان‌ها و ادارات، سلامتی جامعه، تعهد کارمندان، کیفیت زندگی، امنیت ملی پایدار، پیشگیری از جرم، پدافند غیرعامل و رشد اقتصادی ارتباط دارد و این نشان از اهمیت این سرمایه دارد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سند چشم انداز کشور نیز به نقش سرمایه های اجتماعی پرداخته شده است و پایه اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است، سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی است.

دبیر علمی همایش سرمایه اجتماعی و امنیت، با بیان اینکه دین و دینداری پایدارترین و کارآمدترین عامل تولید سرمایه اجتماعی است، اظهار کرد: اگر میخواهیم مردم را دیندار کنیم و دین را به نسل های بعدی منتقل کنیم، راهکار آن، استفاده از سرمایه اجتماعی است.

وی عنوان کرد: دو نوع تهدید سخت و نرم در جامعه وجود دارد؛ تهدید نرم، پیچیده تر از تهدید سخت است، زیرا با خانواده و عقاید در ارتباط است و دشمن برای ضربه زدن از این تهدید استفاده می‌کند؛ برای ایجاد امنیت نیاز به قدرت نرم است و زمینه قدرت نرم سرمایه اجتماعی است.

زارعی متین گفت: در سرمایه طبیعی بسیار وضعیت مطلوبی در کشور داریم و در سرمایه‌های فیزیکی، مالی و انسانی نیز وضعیت مناسبی وجود دارد دارد، ولی حلقه مفقوده توسعه و رشد کشور، سرمایه اجتماعی است و اثر بخشی دیگر سرمایه ها تحت تاثیر سرمایه اجتماعی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار